Jovisst har jag hört och pratat med dem som gömt fynden i bilen en längre tid, som smugit ut tidigt tidigt om helgen för att huttrande stå och frysa framför ett plastband i skogen, men att jag skulle hamna där själv! drabbad av Loppis addictus. Jo, det HAR hänt att jag lånat pengar för att handla, om än ett mkt kortsiktigt och temporärt lån, men nu är jag där IGEN!!! Låna av mig själv, hm? på nästa lön, jamen det vore ju så roligt att att kika in i eftermiddag hos loppishuset, de har haft stängt under sommaren och annonserande idag: MYCKET NYTT! Jag kan bara föreställa mig! Ska jag bara åka dit och TITTA kanske? men jag vet hur DET kan sluta - "kan jag få lägga undan den där? kommer in i nästa vecka och betalar, har inte tillräckligt på mig. Och naturligtvis är man bundis och DU med de flesta handlarna, allt enligt Loppis Addictus jävlighetslag och de VET, vet att jag kommer tillbaka för att hämta DEN och betalar oxå då.
Men boten då, vad kan den vara, flyga till Kanarieöarna och hysa in sig på ett nybyggt hotell allra längst bort på stranden där inga fynd kan göras ens av kanarisk art. Men till resan krävs pengar! då måste jag sälja lite mer, men framför allt skaffa mig lite nya, trevliga saker! Loppis Addictus! oh, tärande!
Men boten då, vad kan den vara, flyga till Kanarieöarna och hysa in sig på ett nybyggt hotell allra längst bort på stranden där inga fynd kan göras ens av kanarisk art. Men till resan krävs pengar! då måste jag sälja lite mer, men framför allt skaffa mig lite nya, trevliga saker! Loppis Addictus! oh, tärande!
Comment