Får börja titta igenom famla FORM efter annonser från Lindshammar. Där finns en hel del guldkorn där.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mannen bakom det Obekanta -Gunnar Ander
Collapse
X
-
Den första är av Hugo Gehlin, Sladden. Modellnummer G5/51 A i färgen Indigo, formgiven för Gullaskrufs glasbruk 1951.
Notera för övrigt fotens utseende, en typisk Gehlin-grej som går igen i många olika modeller, bl.a. den mycket vanliga servisen 361.
Comment
-
Kikade igenom tråden och stannade vid Annnas ljusstake. Det saknas en konisk glasskärm i kulört glas. Har sett dem i rött, grönt, turkosblått.Ursprungligen postat av Annna Visa inläggJag känner att jag måste försvara Gunnar Ander lite. Gillar verkligen de lila klot-ljusstakarna som Äjth visade på första sidan. (Jag har likadana fast i rött glas.) Finns det fler färger kanske?
Det här min favorit bland Anders mässingsprylar för Ystad Metall."Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
Konfucius
Comment
-
Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inläggKikade igenom tråden och stannade vid Annnas ljusstake. Det saknas en konisk glasskärm i kulört glas. Har sett dem i rött, grönt, turkosblått.
Men är det inte typsikt att ens favoritpryl av Ander inte är komplett?!
Nyfiken på hur den "ska" se ut men jag gissar att jag inte skulle gilla den lika mycket...
Så är det.
Comment
-
Ursprungligen postat av TinaSand Visa inlägg...
Häromdagen, när jag angreps av ”semesternit”
och ordnade en del i lådor och skåp fann jag, till min förvåning, en plastsked (salladsbestick tror jag) som på baksidan har ”Design G. Ander” präglat i plasten. Så den svarta skeden får bli mitt lilla bidrag i denna Andertråd – (den gula är dansk, Rosti).Här är det kompletta setet.Ursprungligen postat av Maria Visa inläggDet finns väl en svart tillhörande skål till salladsbesticket."Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
Konfucius
Comment
Comment