Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mannen bakom det Obekanta -Gunnar Ander

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Annna Visa inlägg
    Gillar verkligen de lila klot-ljusstakarna som Äjth visade på första sidan. (Jag har likadana fast i rött glas.) Finns det fler färger kanske?

Jag kan svara på min egen fråga nu. Från Form 1961. Färgen "saftgrön" låter ju lite udda..
    Bifogade filer
    Så är det.

Comment

Från Form 1961.
      Bifogade filer
      Så är det.

Comment

Från Form 1960.
        Bifogade filer
        Så är det.

Comment

säga vad man säga vill,
          snille eller ide tjuv... mång facetterad var han då i alla falll
          livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

Från tidiningen Form 1951. Är det ok att bara mata på med bilder? Jag hittar hur mycket som helst!
            Bifogade filer
            Så är det.

Comment

Har fått tillåtelse att visa dessa dessa bilder från Modernist Glass.
              Siteägaren undrar samtidigt om någon på forumet kan bekräfta eller dementera huruvida den orangea vasen är Lindshammar/Gunnar Ander.
              Bifogade filer
              "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
              Konfucius

Comment

Inte så stilig som ovanstående pjäser. Dock är denna lampfot formgiven av käre Gunnar Ander.
                Bifogade filer
                "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                Konfucius

Comment

Från Form 1959.
                  Bifogade filer
                  Så är det.

Comment

Form 1959.
                    Bifogade filer
                    Så är det.

Comment

De här tyckte jag var riktigt trevliga i grupp.
                      Bilden utlånad av Scandinavian Accents.
                      Bifogade filer
                      Konfucius

Comment

Både grevens sista bild och de Annna visat ur Form, de med glaskula, är riktigt snitsiga.
                        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                          Både grevens sista bild och de Annna visat ur Form, de med glaskula, är riktigt snitsiga.
                          Hittar mycket som är fint, dessa glaspjäser skulle jag inte ha något emot att placera här hemma.
                          Bifogade filer
                          Så är det.

Comment

De där har jag inte sett tidigare. Riktigt läckra, synd att det inte är färgfotografier. Ha ha, det finns visst hur mkt som helst. ´Gunnar Ander och Bengt Edenfalk tycks sprungna ur samma klass, de har bägge en oerhörd mängd glasföremål attributerade till sig. Ja, Bengt Edenfalk ÄR nära nog Skruf!

Comment

Har inte lyckats finna ursprung på denna, men misstänker naturligtvis att det är Ander!!
                              Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                                De där har jag inte sett tidigare. Riktigt läckra, synd att det inte är färgfotografier. Ha ha, det finns visst hur mkt som helst. ´Gunnar Ander och Bengt Edenfalk tycks sprungna ur samma klass, de har bägge en oerhörd mängd glasföremål attributerade till sig. Ja, Bengt Edenfalk ÄR nära nog Skruf!
                                HUR mycket som helst! Jag kan hålla på så här dygnet runt känns det som!

Den prickiga i mitten skulle jag verkligen vilja se IRL.

Å så lite till....från Form 1953.
                                Bifogade filer
                                Så är det.

Comment

Working...
                                X