Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad tycker du om det ”nya” PES?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Klicka på loggan/molnet för att komma till butiken funkar inte heller i min webbläsare (Opera)...men det löser sig antagligen!
    http://www.porslinsbloggen.se/

    Comment


    • Forumet har legat nere under en stund på eftermiddagen. Det har inte, säger INTE, med uppdateringen att göra utan berodde på serverproblem hos webbhotellet.

      (Där fick jag för att jag andades om driftsäkerhet.)
      /Admin
      admin@precisensan.com

      Comment


      • Ursprungligen postat av Wanja Visa inlägg
        Kollade tidzonen och den var redan inställd på GMT +1, nu visas dock tiden rätt vilket den inte gjort förut.
        Men se det varade inte länge. Nu kl 16:46 visar forumtiden 17:46...

        Comment


        • Privata meddelanden ser fortfarande hopplöst ut.
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

          Comment


          • Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
            Privata meddelanden ser fortfarande hopplöst ut.
            Ja och det kommer det att göra tills vi hunnit fixa det.
            /Admin
            admin@precisensan.com

            Comment


            • Ursprungligen postat av Bruce Visa inlägg
              Nu är det ju inte så att forumet inte fungerar på skärmar med låg upplösning.
              Ja, jag är ju förstås glad över att forumet faktiskt ännu går att använda i 800 x 600 skärmupplösning.

              Om ni skulle vilja avhjälpa detta med de krockande orden under sökrutan kanske det kunna ske genom att förslagsvis korta texterna:

              "Nya inlägg" till enbart "Nytt" eller "Nytillagt"

              "Privat meddelanden" till enbart "PM"

              "Foruminställningar" till enbart "Inställningar"

              Skulle de förkortade texterna upplevas alltför svårtolkade förmodar jag att de kan kombineras med sådana musen-över-förklaringsrutor som nu finns en vid det omskrivna molnet.

              Eller kanske vore det möjligt flytta upp texten "Avancerad sökning" att istället stå bredvid sökrutan.
              Bifogade filer

              Comment


              • Jag postade precis ett inlägg, men konstaterade att det inte går att ta bort bilder som man lagt in, eller att jag åtminstone inte fattar hur man gör..förut fanns en knapp där man raderade bifogade filer. Jag tycker också att det blev kanon med att man nu kan skriva texter mellan bildern och flytta på dem som man vill.
                Om man däremot raderar det som i texten representerar bilden ex. vis "[ATTACH]nummer[/ATTACH]", försvinner inte bilden utan hamnar längst ner som "Bifogade filer", vilka i sin tur inte går att radera.
                http://www.porslinsbloggen.se/

                Comment


                • Ursprungligen postat av Bruce Visa inlägg
                  Datumformatet är ändrat till europeisk standard.
                  Tiden går rätt om du har ställt in din tidszon i din kontrollpanel under ”Allmänna inställningar”.
                  Att inloggningen kan strula efter en uppdatering är ganska vanligt och varierar från användare till användare och har att göra med den webbläsare och inställningar man använder. Det brukar justera sig efter ett tag.
                  Är europeisk standard DDMMÅÅ? I så fall är det inget bra, håller med om att det bör vara ÅÅMMDD.
                  Hur gör man för att på ett enkelt sätt söka i tråden man har uppe? Visst går det att göra en avancerad sökning, men det är ju lite bökigt. Använder jag sökrutan uppe till höger så söker jag i hela forumet och inte bara den aktuella tråden.
                  ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

                  Comment


                  • Blir det något med möjligheten att förstora bilder genom ett klick?
                    Kommer "bildramen" att försvinna?
                    Snälla, förbättra!
                    Den ilskna färgen, kommer något att hända där?
                    Gud gjorde några perfekta huvuden,
                    resten satte han hår på.

                    Comment


                    • Ursprungligen postat av Sladden Visa inlägg
                      Blir det något med möjligheten att förstora bilder genom ett klick?
                      Kommer "bildramen" att försvinna?
                      Snälla, förbättra!
                      Den ilskna färgen, kommer något att hända där?
                      Förändringsarbetet har helt legat på is under veckan på grund av hög arbetsbörda. Ska försöka ta nya tag under helgen om teknikern är tillgänglig.
                      /Admin
                      admin@precisensan.com

                      Comment


                      • Ursprungligen postat av brodertuck Visa inlägg
                        Är europeisk standard DDMMÅÅ? I så fall är det inget bra, håller med om att det bör vara ÅÅMMDD.
                        Hur gör man för att på ett enkelt sätt söka i tråden man har uppe? Visst går det att göra en avancerad sökning, men det är ju lite bökigt. Använder jag sökrutan uppe till höger så söker jag i hela forumet och inte bara den aktuella tråden.
                        Vad gäller datumformatet så tycker jag det är bättre. Och eftersom det är jag som sitter på reglagen så...

                        När det gäller sökning i tråd så fungerar det som tidigare: I ”trådmenyn” finns sökfunktionen ”Sök trådar”.
                        /Admin
                        admin@precisensan.com

                        Comment


                        • Mellan kl 20.00 och 21.00 kommer forumet att vara stängt för tekniskt underhåll.
                          /Admin
                          admin@precisensan.com

                          Comment


                          • Antat att detta är en bug?, men denna text möter mig nu när jag surfar in på pes.

                            vBulletin Message
                            wasistdas, you do not have permission to access this page. This could be due to one of several reasons:

                            Your user account may not have sufficient privileges to access this page. Are you trying to edit someone else's post, access administrative features or some other privileged system?
                            If you are trying to post, the administrator may have disabled your account, or it may be awaiting activation.
                            Log Out Home
                            Pes är mitt google.

                            Comment


                            • Den mötte mej med idag.

                              Comment


                              • Ursprungligen postat av brodertuck Visa inlägg
                                Är europeisk standard DDMMÅÅ? I så fall är det inget bra, håller med om att det bör vara ÅÅMMDD.
                                ---
                                Eftersom man väl i Sverige normalt skriver datum i följden ÅÅMMDD, alltså som i våra personnummer, känns det märkligt om inte även det här forumet skulle göra det.

                                Läs gärna på http://sv.wikipedia.org/wiki/ISO_8601#Datum ang standard.

                                Comment

                                Working...
                                X