Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad tycker du om det ”nya” PES?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Vad tycker du om det ”nya” PES?

    Uppdaterad programvara och helt ny (men inte helt färdig) design på forumet.
    Vad tycker du? Rösta och kommentera gärna.
    46
    Jättesnyggt och bra med nya funktioner
    0%
    9
    Jag vänjer mig nog
    0%
    17
    Jag får ont i ögonen och blir åksjuk
    0%
    6
    Det var bättre förr
    0%
    14

    The poll is expired.

    /Admin
    admin@precisensan.com

  • #2
    Som jag skrev i den andra tråden så blir det inte bra när man förstorar sidan. Bilderna kan inte "styras" åt höger eller vänster som i den gamla designen. Nu "styrs" de inom en given ram, tidigare gick det att flytta hela ramen.
    Förstoring av skärmbilden behöver funka för mig då jag har en laptop och lite taskig syn.
    I övrigt tycker jag nya designen är bra.
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

    Comment


    • #3
      Hallå, Snyggt, men jag får inte SÖK (funktionen) att funka. So long...

      Comment


      • #4
        När jag förstorar upp forumet så får jag upp en ”styrlist” i nederkant av bilden/inlägget. Funkar inte det hos dig?
        /Admin
        admin@precisensan.com

        Comment


        • #5
          Jodå, styrlisten funkar. Men tidigare kunde jag skjuta "hela forumet" och kunde då se hela bilderna. Nu rör sig bilderna inom "sin egna ram" och blir därför beskurna.
          Tidigare fanns styrlisten längst ner på sidan, inte kopplad till inlägget utan styrde hela forumsidan.
          Gud gjorde några perfekta huvuden,
          resten satte han hår på.

          Comment


          • #6
            Första känslan är att texten är för liten trots förstoring och att det är jobbigt för ögonen. De olikfärgade "breven" vid sidan om posterna är för bleka i färgerna, föredrog fetstil på texten på de olästa/nya inläggen. Det oranga tar över

            Comment


            • #7
              Var klickar jag för att rensa det jag inte vill läsa,rensa alla menar jag då!
              Hirvi
              SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                Hallå, Snyggt, men jag får inte SÖK (funktionen) att funka. So long...
                Har indexerat om hela forumet så nu verkar det fungera.
                /Admin
                admin@precisensan.com

                Comment


                • #9
                  Ursprungligen postat av luchur Visa inlägg
                  Första känslan är att texten är för liten trots förstoring och att det är jobbigt för ögonen. De olikfärgade "breven" vid sidan om posterna är för bleka i färgerna, föredrog fetstil på texten på de olästa/nya inläggen. Det oranga tar över
                  Det verkar som om typsnittet är ändrat. Ska kolla upp om jag kan justera det.
                  ”Breven” ska inte finnas med i den slutliga designen.
                  Den orangea färgen får ni dessvärre leva med då den ska korrespondera med hemsidan: http://www.precisensan.se/hej.html
                  /Admin
                  admin@precisensan.com

                  Comment


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
                    Var klickar jag för att rensa det jag inte vill läsa,rensa alla menar jag då!
                    Hirvi
                    Om du menar nya inlägg som här: http://www.precisensan.com/antikforu...p?searchid=193
                    Då ska du klicka på ”Markera forum som lästa”.
                    /Admin
                    admin@precisensan.com

                    Comment


                    • #11
                      Hej!
                      Kul med förnyelse!
                      Det jag reagerar på är att det är för svag kontrast mellan färgen på texten (ljusbrun) mot de orangea fälten.
                      När man kikar i sin inkorg är grundfärgen orange, vilket är helt okej, men texten flyter nästan in i bakgrunden, vilket gör det lite svårt
                      att läsa vad det står. Se nedan i fältet där det står <Föregående ämne I Nästa ämne>
                      Skulle vara bra att ha en mörkare färg på texten i mörkbrunt eller svart, så att det snabbt går att se vad det står.
                      Layouten på blommorna bredvid nya inlägg i kategorierna ser lite blurriga ut. Det blir lite för närliggande i färgskala med flera olika nyanser av orange/ljusbrunt
                      Säkert justeringar som kan fixas.
                      Annars tycker jag att det är kul med lite upphottning och nya funktioner vänjer man sig säkert vid.

                      Mvh Simco

                      Comment


                      • #12
                        Ursprungligen postat av simco Visa inlägg
                        Hej!
                        Kul med förnyelse!
                        Det jag reagerar på är att det är för svag kontrast mellan färgen på texten (ljusbrun) mot de orangea fälten.
                        När man kikar i sin inkorg är grundfärgen orange, vilket är helt okej, men texten flyter nästan in i bakgrunden, vilket gör det lite svårt
                        att läsa vad det står. Se nedan i fältet där det står <Föregående ämne I Nästa ämne>
                        Skulle vara bra att ha en mörkare färg på texten i mörkbrunt eller svart, så att det snabbt går att se vad det står.
                        Layouten på blommorna bredvid nya inlägg i kategorierna ser lite blurriga ut. Det blir lite för närliggande i färgskala med flera olika nyanser av orange/ljusbrunt
                        Säkert justeringar som kan fixas.
                        Annars tycker jag att det är kul med lite upphottning och nya funktioner vänjer man sig säkert vid.

                        Mvh Simco
                        Helt enig med att den bruna texten har för lite kontrast mot bakgrunden. Ska åtgärdas.
                        /Admin
                        admin@precisensan.com

                        Comment


                        • #13
                          Superbra!
                          Tror också att fälten; "Ämne/Startat av", "Svara på ämne", "Snabbsvar" etc. skulle göra sig bra i den mörkare bruna färgen som menyraden har.
                          Vill inte verka gnällig, men jag tror att kontraster är bra, så att viktiga funktioner lätt kan hittas.

                          Mvh Simco

                          Comment


                          • #14
                            Blir säkert bra efter en tillvänjningsperiod.
                            La in ett nytt ämne med bilder. Tog lite tid med bilderna innan jag hajade hur att göra.
                            Bilder och text hamnade lite utanför centrum. Inte bra att behöva flytta text och bild i sidled för att se helheten.
                            Last edited by Ulferic; 2011-03-04, 11:29.

                            Comment


                            • #15
                              Ursprungligen postat av Sladden Visa inlägg
                              Jodå, styrlisten funkar. Men tidigare kunde jag skjuta "hela forumet" och kunde då se hela bilderna. Nu rör sig bilderna inom "sin egna ram" och blir därför beskurna.
                              Tidigare fanns styrlisten längst ner på sidan, inte kopplad till inlägget utan styrde hela forumsidan.
                              Tycker också att det synd att man inte ser hela bilden inom "sin egen ram".
                              Kan det vara så att man måste anpassa bildstorleken (förminska bilden) som man fick göra tidigare?
                              Gör en test här så får vi ser hur det går?
                              Bildhämtning en aning "bökigare" än tidigare.

                              Bildstorlekar. 85,9 och 61,1 KB.
                              Bifogade filer
                              - - - - - - - - - -
                              "För mycket av det goda är alldeles lagom."

                              Comment

                              Working...
                              X