Noop, finns ingenting, bara: tyvärr inga träffar försök med andra söktermer
Tack för att du svarade!
Jag gissar att sökningarna har begränsad hållbarhet, ty innan jag postade URL´n här hade jag mailat den till en kompis och i den datorn visades samma sökresultat som jag sett i min dator. Men när jag efter ditt svar återigen testade URL'n blev det som du skrev.
Lista över alla trådar som inte har fått några svar...
På ett för mig nytt forum Maskinsten finns en länk "Help others! xx unanswered posts!"
Pekar man på länken poppar den förtydligande informationen "Lista över alla trådar som inte har fått några svar (obesvarade ämnen)" upp.
På ett för mig nytt forum Maskinsten finns en länk "Help others! xx unanswered posts!"
Pekar man på länken poppar den förtydligande informationen "Lista över alla trådar som inte har fått några svar (obesvarade ämnen)" upp.
En helt förträfflig funktion, tycker jag!
En mycket bra funktion Curious.
Har också undrat varför man inte kan ta fram obesvarade frågor på ett smidigt sätt.
Brukar besöka en del andra fora där denna funktion finns mycket tillgänglig.
Se exempel i länken nedan.
Under ”Forumhuvudet" på vänster sida står: Visa obesvarade inlägg – Visa aktiva trådar.
På just detta forum kan man gå tillbaka i tiden och söka från och med att forumet bytte till ny hemsida. I detta fallet 2 ½ år.
Om man kan lämna ett svar för det diskussionen framåt och det borde anses som toppen på ett diskussionsforum. Då Precis en Sån, är ett öppet forum (som jag tolkar det) så riktas frågeställningarna till oss alla…
En del frågor blir hängandes i luften, till man kommer på något och rycks med. Det ger inte alltid det svar som eventuellt förväntas.
Trevlig Dag!
Hallå min vän,
Missade ditt inlägg. Kul att se dina vackra nuna igen, jag har saknat dig. Håller med om att alla svar för framåt, eller inte? Min erfarenhet är att många korkade svar leder till initierade lösningar, det tillhör den kreativa processen.
I väntan på den där funktionen Obesvarade Frågor - som jag riktigt fattar poängen med - kan jag bara uppmana frågeställarna att upprepa frågan så att den syns i fönstret. igen. Eller hur? För vem fasiken är intresserad av alla frågor som inte fått svar. Inte jag iallafall. Är du?
För att hitta obesvarade trådar kan du sortera på rubriken svar
( dvs. uppe i raden med "senaste inlägg ... svar ... visningar" )
Tryck på svar och du kan välja sorteringsordning.
Man kan redan nu hitta alla obesvarade trådar, dvs. med 0 svar. Det är väldigt enkelt att gå in och sortera på antal svar. Frågan är hur bekvämt det måste vara? På enbart Konstglas har vi drygt 10 sidor med trådar som har 0 svar.
Att svara eller inte svara, det är frågan. Men vad är det som ska besvaras?
Är det primära att nollan ska brytas, att det ska finnas minst en kommentar i tråden.
- Det spelar ingen roll vad kommentaren går ut på så länge det finns en kommentar, dvs. att frågeställaren inte ignoreras.
- Det kan vara. “Den var fräck!, “Läcker färg”, “Hej, välkommen till forumet” osv.
- Resultatet blir här att denna tråd finns nu inte längre med på listan med 0 svar, men sakfrågan är inte besvarad. Föremålet i fråga är fortfarande ett frågetecken.
Det finns många obesvarade sakfrågor där tråden är “besvarad” med olika kommentarer.
Här finns exempel. Följande trådar kommer inte upp på en lista med 0 svar men sakfrågan är fortfarande obesvarad.
Om någon vill ha en kommentar/få svar på sakfrågan så är det bättre om frågeställaren aktualiserar tråden igen. Jag säger som Kim: " - kan jag bara uppmana frågeställarna att upprepa frågan så att den syns i fönstret. igen."
Frågeställaren bör inte starta en ny tråd, utan gör ett nytt inlägg i samma tråd så att tråden blir aktuell igen.
Rent allmänt:
för att öka chanserna att få svar, identifikation, så bör frågeställaren skapa bra rubriker som berättar vad ämnet avser. Ingen är hjälpt av 100 trådar med samma rubrik, som t.ex. "Vad är detta?", "Vad har jag köpt?"
Sedan ska det självklart vara bra bilder. Föremålet ska vara i skärpa, inte bakgrunden, man ska visa detaljer, bottenslipning, finns rester av en etikett så ska detta visas, måttangivelser osv. Allt som kan leda till en identifikation ska visas/dokumenteras. På så sätt ökar intresset för den som ska försöka svara, och självklart chanserna för frågeställaren att få ett svar/få svar på sin sakfråga.
Hallå Alegni,
Intresant inägg, har inte så mycket att tillföra. Jo:
1. Det finns en väldigt positiv och vänlig kultur här i Pesanien. Vi har lärt känna varandra, vi "gamlingar", och vet vem som är mest skickad att besvara en fråga. Så man tänker, det är inte mitt bord. Trist, men så tror jag att det är.
2. Om man nu trots det svarar, och svaret är helt åt helsilke, då börjar tråden gå varm.
3. När man läst ett inlägg/fråga och inte svarar på stört är det knepigt att finna tråden igen, borta med vinden. Och då är det svårt att svara.
Tycker för övrigt att många frågeställare glömt det svenskaste av allt, ordet TACK.
En mycket bra funktion Curious.
Har också undrat varför man inte kan ta fram obesvarade frågor på ett smidigt sätt.
Brukar besöka en del andra fora där denna funktion finns mycket tillgänglig.
Se exempel i länken nedan.
Under ”Forumhuvudet" på vänster sida står: Visa obesvarade inlägg – Visa aktiva trådar.
På just detta forum kan man gå tillbaka i tiden och söka från och med att forumet bytte till ny hemsida. I detta fallet 2 ½ år.
Att ha en "Visa obesvarade inlägg"-länk gör det bekvämt att hitta 0-svar-trådar, och man kan kanske på så sätt undvika att medlemmar känner sig ignorerade. Det är aldrig roligt att känna sig ignorerad/osynlig. Att fundera på om man gjort något fel?
Curious, jag tycker du summerar det hela väldigt bra här:
Ursprungligen postat av Curious
I de fall mina egna trådar inte alls besvarats händer det att jag går och funderar på om det föremål jag visat på bild och frågat om var alldeles för banalt - eller om det var tvärtom. Alltså om ingen iddes svara på något så simpelt, eller om det faktiskt var så svårt ingen kunde svara...
Jag funderade även på trådar som är kommenterade, men där föremålet förblivit oidentifierat. Här kan frågeställaren själv aktualisera sin fråga efter lämplig tid, kanske efter några veckor. Även 0-svar-trådar kan aktualiseras efter lämplig tid.
- Som samlare är man intresserad av att veta mer om sitt föremål, och detta intresse håller fortfarande i sig efter några veckor.
- Är man enbart intresserad av att sälja på t.ex. Tradera så är nog föremålet redan sålt efter några veckor, och frågan är inaktuell för frågeställaren.
Om admin finner tid och möjlighet för några ändringar på PES ..... vad ska då prioriteras?
- att få tillbaka fungerande album.
- att kunna sortera bilder/ordningen på bilderna i ett album
- det finns dessutom album som man aldrig hittar, så en lista över existerande album vore kanon. Nu kan vi se nyligen uppdaterade album men det säger inget om hur många album det finns totalt.
- att det alltid fungerar att lägga in bilder i ett inlägg (i egen vald ordning, vilket inte alltid fungerat). Ibland har det inte fungerat så jag vet inte om detta krångel kommer och går?
- att redan inlagda bilder inte kommer upp som frågetecken i listan när man lägger in bilder (i ett inlägg) via “hantera bifogade filer”. Detta gör det väldigt svårt att återanvända sina bilder i t.ex. något annat inlägg eller album, svårt att hitta bilden när man inte ser hur bilden ser ut.
- Att ha en "Visa obesvarade inlägg"-länk
Vissa problem uppstod när PES gjordes om, och att få tillbaka funktioner som fungerade tidigare ligger högt på min lista.
Vi använder PES på olika sätt. Alla har t.ex. inte egna album så om detta fungerar eller inte spelar ingen roll för vissa.
Jag tycker PES fungerar rätt så bra idag. Det finns vägar runt det mesta och några knep har jag lärt mig för att gå runt de problem jag stöter på. Man vänjer sig, och om lite fix och trix gör susen, så tänker man inte på ev. problem längre. Men jag måste faktiskt erkänna att jag nu har gett upp med album!
Comment