Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Obesvarade trådars sällskap

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Obesvarade trådars sällskap

Då och då förblir trådar helt obesvarade, vilket brukar kännas tråkigt. Särskilt snopet känns det nog om det rör sig om ens allra första här på forumet.

På något annat forum har jag sett att obesvarade trådar automatiskt listas även i en egen lista, men jag tror inte att det finns någon sådan funktion här...?

Funnes det en funktion där man kunde se obesvarade trådar även i en egen lista, föreställer jag mig att betydligt färre trådar skulle förbli obesvarade...?

Bra idé Curious!

Comment

För att hitta obesvarade trådar kan du sortera på rubriken svar
      ( dvs. uppe i raden med "senaste inlägg ... svar ... visningar" )

Tryck på svar och du kan välja sorteringsordning.

Comment

Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
        För att hitta obesvarade trådar kan du sortera på rubriken svar
        ( dvs. uppe i raden med "senaste inlägg ... svar ... visningar" )

Tryck på svar och du kan välja sorteringsordning.
        Jag har inte funnit någon sådan funktion - oavsett om jag endast pekar eller klickar på kolumnetiketten "Svar" så förblir muspilen en textmarkör.

Meningen med mitt förslag är ju f.ö. att forumbesökarna automatiskt ska kunna se en lista på, och därmed påminnas "aktivt" om, alla de obesvarade trådar som finns.

Comment

Håller med till viss del. Jag tycker inte det är så viktigt att det blir ett "fråga/svara"-forum. Det finns vissa inlägg där det känns som om skribenten är ointresserad av att delta i forumet om det inte bara gäller att få svar på en enda fråga (eller tiotals frågor). På vissa frågor kan man inte svara, därför att det inte finns något svar, eller för att man inte får tillräcklig info i frågan. Om jag inte kan svara hoppar jag över frågan och låter någon annan svara istället för att själv börja spekulera. Ibland vill jag inte svara därför att svaret är enklare att googla fram än att skriva ett inlägg här.

Men det är ju mina personliga ståndpunkter. Jag antar att jag kunde låta bli att gå in i en sådan lista också...

Comment

Hallå Curious,
            Jag tycker nog att PES-arna (förskräckligt namn) är ganska duktiga på att svara på konstiga frågor och tycker inte att det finns anledning att skapa ett speciellt "forum" för de få som inte får svar.
            Istället borde man fråga sig varför? Och där har Peter S några poänger.

Mitt intryck är att inom vissa områden finns djupa kunskaper hos väldigt många och inom andra bara enstaka
            "experter" och då blir det ingen spännade dialog. Och sanningen är väl den att det finns kanske ett 30-tal experter som svarar på 70% av frågorna. 70/30 regeln gäller. Nej, inga gräddfiler för svarslösa. So long...

Comment

En funktion med en lista där obesvarade trådar samlas och särskilt lyfts fram, kan naturligtvis utformas på mängd olika sätt. På http://eforum.idg.se finns ett exempel.
              Personligen tycker jag deras lista är alldeles för kort, jag skulle önska att man som användare själv kunde reglera listans längd.

Comment

Hallå igen, Jo det där var bra, för problemet för minnessvaga är att man går in på nya inlägg, tittar, och går vidare. Då är tråden borta, den man tänkte kommentara senare och var hittar man den? SÖK är en bra funktion.

Comment

På sätt och vis håller jag med Curious ändå, även om en sådan lista skulle bli lång här och kan också bli svår att uppdatera.
                  Även på den listan hamnar ämnen långt ner, och så får vi inte heller glömma frågor, där svararen fortfarande väntar på kompletteringar som fler bilder och trådstartaren följaktligen behöver då bli påmind.
                  Själv skulle jag uppskatta att fler deltagare lyfter upp gamla, obesvarade frågor som fallit i glömska. Det har hänt förr att en del frågor står i klart ljus, men tidsbrist och nya frågor kan stå i vägen och så halkar de allt längre ner...

Comment

det skulle självklart vara br med ett ställe där obesvarade frågor samlas, det är ju inte alla som sitter var dag vid datorn, det finns så många duktiga här som svarar på frågor
                    som en vill ha svar på, men som sagt alla kan ju inte bänka sig framför datorn jämt.
                    Däremot är det nog nödvändigt att frågan tas bort efter en tid annars skulle den boxen bli överfull kan jag tro.
                    Tack till alla Er som hjälpt mej i mina frågor, jag har kommit betydligt längre nu och vet mer än jag någonsin gjort om den vas jag frågade om.

EH i NORRLAND

Comment

Att det finns mängder och hela tiden tillkommer fler obesvarade trådar har uppmärksammats även i tråden Lätt som en plätt och jag tror fortfarande att om det funnes en funktion så att man snabbt och enkelt kunde se enbart obesvarade trådar i en egen lista, skulle betydligt färre trådar förbli obesvarade.

Förslagsvis kunde en ny länk "Obesvarade trådar" för funktionen, placeras intill menylänken "Nya inlägg". Jag föreställer mig att det hela egentligen skulle vara lätt att arrangera.

Vad är din åsikt, Bruce?

Comment

Jag tror det finns begränsade möjligheter att anpassa forumet. V-bulletin (som forumet är) har nog mest funktioner för att anpassa utseendet och inte funktionaliteten.

Comment

Om man kan lämna ett svar för det diskussionen framåt och det borde anses som toppen på ett diskussionsforum. Då Precis en Sån, är ett öppet forum (som jag tolkar det) så riktas frågeställningarna till oss alla…
                          En del frågor blir hängandes i luften, till man kommer på något och rycks med. Det ger inte alltid det svar som eventuellt förväntas.
                          Trevlig Dag!

Comment

Hallå igen.
                            Många av mina frågor har inte fått svar, fler har fått ingående analyser och lett till intressanta resonemang. You can´t winn them all. Jag sitter nöjd.

I grund och botten är det en fråga om vett och etikett. Det är ju så enkelt att svara för att göra någon glad och det här forumet lever på att folk vågar fråga och får man inget svar....

Då blir det som just nu i trasslet av trådar på temat "Gissa hit och gissa dit. Då minsann får alla svar....

Så håller jag med Gideon om att många frågor aldrig får uttömmande, slutliga svar. Det beor nog på att frågeställaren inte vågar eller vill fortsätta. So long...

Comment

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
                              Jag tror det finns begränsade möjligheter att anpassa forumet. V-bulletin (som forumet är) har nog mest funktioner för att anpassa utseendet och inte funktionaliteten.
                              I skrivande stund har jag tyvärr inte sett något svar från Bruce.

Med hjälp av forumets befintliga sökfunktioner har jag på egen hand lite försökt utröna hur många trådar som förblivit helt obesvarade/okommenterade.

Efter var sökning kommer det upp en URL, senast löd den http://www.precisensan.com/antikforu...archid=1096302

Ser ni också ett sökresultat rörande 500 stycken gamla obesvarade trådar om ni följer den länken?

Comment

Working...
                              X