Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Plåtburkar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Plåtburkar

    Är det någon som samlar på plåtburkar och har lust att visa upp något?

  • #2
    Plåtburkar kan i regel vara rätt så fina, som denna från 1600-talet. Denna har dom i Tyskland på en finare loppis.
    Än om man inte har så värmer det att skåda något riktigt ibland.
    Bifogade filer

    Comment


    • #3
      Jaa 766.
      Den var en riktig höjdare. Är den din eller har du bara bilden?

      Comment


      • #4
        Bara bild men den är min eftersom jag gjort om den lite.

        Comment


        • #5
          Ordspråket, en bild ljuger aldrig, stämmer inte längre. En bild ljuger idag nästan alltid.
          --I de blindas rike är den enögde kung.--

          Comment


          • #6
            Då efterlyser jag nu bilder som inte ljuger.
            766. Oredigerad bild på din kista vore inte dum.

            Comment


            • #7
              Vega

              Hittade en fin liten plåtbruk från Tekniska Fabriken Vega i Motala som fortfarande innehöll lut. Vem kan ge mig mer kött på benen om den fabriken?

              Bild kommer eventuellt senare.

              Comment


              • #8
                Lägger in en bild på min lilla samling äldre Läkerolburkar (ingen streckkod på baksidan).
                De två för svenska marknaden är från 1916 och 1926.
                Bifogade filer

                Comment


                • #9
                  J.J.
                  Det var en trevlig liten samling.
                  När slutade man använda plåtburkar för Läkerol?

                  Comment


                  • #10
                    Det finns ju liknande burkar att köpa på färjor och dylikt även nu, men dessa är väl "nostalgiburkar" som inte fanns på 60-talet t ex. Kanske någon annan vet?

                    Comment


                    • #11
                      CAP och ännu oidentifierad

                      En 1/4 kg och 1/2 kg familjeblandning flankerar en favoritblandning nr 501 från
                      Bifogade filer
                      Last edited by Per; 2006-10-04, 17:26.

                      Comment


                      • #12
                        Är nog så att det är
                        Svenska TobaksMonopolet

                        Comment


                        • #13
                          Lite lustigt sammanträffande.
                          Sitter för tillfället och försöker
                          lista ut hur gammal en holländsk
                          burk är. Nu när plåt är på tapeten
                          får jag nog ta och fota den och fråga här.

                          Comment


                          • #14
                            Bra kräm i bilderna.

                            Comment


                            • #15
                              Här kommer en burk som jag tycker väldigt mycket om men inte vet något om.
                              Bifogade filer

                              Comment

                              Working...
                              X