Jag gillar Nr 4, the laid-back moose
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Minisamlingar
Collapse
X
-
Hittade en "minisamling" av märkta skedar, som jag har köpt färdig som den är märk väl, som på något sätt är införskaffade ifrån hotell och restauranger lite häråvarstans ifrån...
Uppifrån och ned:
Larssons Konditori
KONSUM
Solvalla
Berns
eLBe
Stadt
Ribbagården
STADSHOTELLET LUDVIKA
Tammerfors
STADSHOTELLET MJÖLBY
FURUVIK
J.G.NIEDEREGGER
Comment
-
Trevliga samlingar. Begravningskonfekt kommer jag ihåg som barn. Jag tror inte att dessa egentligen åts upp på begravningen utan togs hem och sparades på. Säker är jag inte. Jag har också varit i ett hem (en gammal gård där det på väggen i en så kallad sal satt kisteplåtar på väggen. Dessa hade suttit på kistorna och togs bort innan jordfästningen. På kisteplåtarna fanns bl.a. den dödes namn. På hembygdsmuseet i Madesjö finns det en hel del kisteplåtar.
LasseC
Comment
-
Älgsamlingen gillade jag. Lite udda därför helt i min smak. Jungens skedar ät också på plussidan. Samlade(lånade) miniflaskor med hårschampo från diverse hotell och andra inrättningar en gång i tiden. Den samlingen har så att säga försvunnit den naturliga vägen.
Comment
-
Notera nogsamt att en av skedarna sticker ut. Alla de övriga är i svensk (spetsig) modell, men en är Servus (Sigurd Persson) och typiskt nog är den märkt med Konsum.Ursprungligen postat av Jung_Kee Visa inläggHittade en "minisamling" av märkta skedar, som jag har köpt färdig som den är märk väl, som på något sätt är införskaffade ifrån hotell och restauranger lite häråvarstans ifrån...
Comment
-
Vilka fina samlingar ni har! Jag hinner aldrig samla på nåt, tröttnar innan det blir en samling av det och säljer av, sen börjar jag om igen, tröttnar och säljer! Hmmm... blir dock lite sugen på skedsamlingen, tar ingen större plats och man kan stoppa undan den när man inte vill se dem!
Comment
Det var en redig samling.
Comment