Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ryska teglashållare - text?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Brunelle Visa inlägg
    O, så intressant! Nu ska jag studera ditt inlägg litet noggrannare och göra ”nya” sökningar. När jag hade skickat i väg det första inlägget, insåg jag att jag borde ha laddat upp ett foto (som redan var taget) – men då var det för sent. Nu ska jag i alla fall försöka att infoga mina två bilder.
    Återkommer – men förmodligen inte i dag.
    Till dess – ett stort tack
    [ATTACH]152601[/ATTACH][ATTACH]152602[/ATTACH]

Toppen! Utmärkt! Fantastiskt! Du har varit till stor hjälp. Nu tycker jag att problemlösningen har kommit tillräckligt långt. Objektet är alltså tillverkat i Кольчýгино under Sovjettiden (av motivet att döma), materialet мнц = ISC = koppar-nickelzinklegering, som vi väl helt enkelt kan kalla nysilver. Detta får räcka!

ВЛСНХ tycks vara en initialförkortning, som jag träffade på många gånger i samband med auktionsföremål från Кольчýгино. På ”Google Översättning” blev det på svenska ”Högsta ekonomiska rådet” !! Onödigt att forska vidare om detta, tycker jag. зд är kanske en förkortning av t.ex. ”bestående av” eller liknande. Har utan positivt resultat sökt igenom ryska förkortningar. Из hade väl varit enklare för oss ”forskare” !! ??

Att du har kunnat tyda den första bokstaven till ett B är för mig ett MYSTERIUM! Kan hela det lodräta strecket i B-et ha upplösts ?? Jag ser tydligt bara TRE möjliga tecken: 3 з э (trea, z-ljud, e), knepigt. Trots detta tror jag fullt och fast på ditt B och att detta MÅSTE ha tappat sin vänstra halva !!!
    Slutet gott – allting gott
    Tack!

Comment

Bilden visar Sputnik 1 till 5 så tillverkad efter 1960

Comment

Ursprungligen postat av nobe Visa inlägg
        Bilden visar Sputnik 1 till 5 så tillverkad efter 1960
        Ja, just det! Det var det jag menade, när jag hänvisade till MOTIVET. Trodde nog att alla var med på den tiden!!!!!!

Comment

Working...
        X