Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fossil

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Jag tycker att kattskallen är nog så intressant. Den är ju helt naturlig, och Svensk
    De som jag har är väl kanske vackra att titta på men det är ju inte riktigt naturligt. Men OK man ser ju lite bättre hur de ser ut. Kecke jag har inte själv slipat huggit och slipat fram dem.

Comment

ja, jag har en annan som jag hittade i Grekland..ska fota den och visa. Har ingen aning om vad det kan vara....ska kika...
      Bara nyfiken

Comment

inte så duktig på datorer men jag lägger in bilden överst på mitt första inlägg på första sidan.
        Den här fossilen är fantastisk vacker, lila härlig färg men bara när den är blöt. Såg den i vattnet i Grekland hur den luste lila och när jag kom hem och den torkat var den bara grå..haha. Måste böta den för att få fram det fina.
        Bara nyfiken

Comment

Den var lite värre Jag kkan faktiskt inte säga vad det är. Det dår med att hitta saker i vattnet och det ser otroligt vackert ut och sedan släpa hem det och det torkar och förlorar sin färg och glans. Det är tråkigt men mycket vanligt. Det är många föräldrar som har haft hem barnens sten från Gotland och när de är torra så vill de inte ha dem.
          Men jag tror nog att det blir flera stensamlare genom att plocka strandsten, och så småningom kanske geologer.
          mvh DG

Comment

Eva-lena.
            Den var i alla fall väldigt vacker.
            Jag tillhör dom som plockar med mej hem allt som ser vackert ut i strandkanten.
            Jag brukar ofta lägga de mindre stenarna i en vid vas och hälla på vatten. Sedan räcker det en en liten kvist av något slag, eller ingenting alls, för att man skall njuta i fulla drag.

Comment

Ja, jag hade lite stenar vatten som du, Kecke, men vaserna blev så repiga och kalkiga. I början var det vackert men sedan fick jag ta ur dom. Dom ligger i hyllan och har tappat sin "glans". Jag får väl göra om det igen.Nu längtar jag till våren...
              Bara nyfiken

Comment

Lasse, inte bara barn som släpar hem..jag är duktig på det ja..haha
                Bara nyfiken

Comment

Working...
                X