Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mitt bästa askfat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    [quote=Ulferic;141509]Slut på vilan.
    Det må jag säga, Ulferic går direkt från vilande till en plats som dagens rookie. Jag är "impregnerad".

    Comment


    • #62
      Ursprungligen postat av brattensby Visa inlägg
      En bild på detta askfat... lägger en rökare...
      Välkommen imål efter spurtrakan, brattensby.

      Comment


      • #63
        Den som letar hon finner... Dessa 2 var de enda som fanns kvar att visa upp. Kan inte direkt påstå att de är några favoriter hos mig, men gubben gillar sin
        Bifogade filer

        Comment


        • #64
          Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
          Slut på vilan. Börjar med tre små askfat. Kommer fler vad det lider. Har varit rökfri ett antal år men snuset fortsätter jag med.
          Hallå Motala,
          Roliga fat alla tre, gillar cigarren mest. Kan inte läsa texten. Engelsk? Pipan, tysk? Nu fimpar jag och tänder en snugga. So long...

          Comment


          • #65
            Ursprungligen postat av luchur Visa inlägg
            gubben gillar sin
            Jag förstår att det är den med kärven. Den andra vet jag inte vad det är.
            Men Du är välkommen som fullvärdig medlem ändå Luchur.....

            Comment


            • #66
              Nytt att tänka på till dukningen för alla som slutat att röka
              Bifogade filer

              Comment


              • #67
                Ursprungligen postat av brattensby Visa inlägg
                Nytt att tänka på till dukningen för alla som slutat att röka
                Det är ett himla tjat om hur förträffliga alla är som slutat röka.

                Vi som är still going strong och njuter av tobak, i samvaro och samtal, har inte nervösa besvär. Besvär som uppkommer i den eviga besvärjelsen:
                "-Jag har slutat röka!"
                Det hörs lika ofta som en fågel i skogen med hicka på heltid.

                Ugglan nedan är lite större än prylsnubbens pyre från Ipsen.
                Bifogade filer

                Comment


                • #68
                  Mina bidrag

                  Här kommer mina bidrag till askfatstråden.
                  Nr 1 är min morfars askfat som alltid stod på hans skrivbord. På askfatet låg en cigarrfimp och i det några kopparmynt. Askfatet ger mig nostalgiska minnen från svunnen tid (morfar dog 1963 och var då 91 år).
                  Nr 2 är från hotell Sheraton Köpenhamn, där jag var 1975 (nästan nostalgiskt det också) och av någon outgrundlig anledning kom ett askfat från nattklubben ”Kings Court” med hem .
                  Nr 3 är minnesaskfat som tillverkades till Karlskronas 300-årsjubileum 1980. Jag lade beslag på några stycken.
                  Nr 4 är, tillsammans med tre likadana, mina vardagsaskfat. Jo – jag är fortfarande aktiv i mitt nikotinberoende .
                  Nr 5 är från tiden då det skulle vara ”klass” även på askfat. Ett i kristall.
                  Nr 6 ett tyskt som jag tycker har trevlig färgsättning.
                  Jag har en del till men de är nedpackade i kartonger och får så vara.
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • #69
                    Rökbord med tillbehör var ett måste för rökarna förr. Har tillbehören nedpackade så de kom inte med på bilden.Blev några pipor istället. Långpipan fick inte plats. Fick bli en separat bild på sugsidan. Damen i bakgrunden får reprensentera rökandet med k.
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • #70
                      Vi hälsar Brattensby och Tina Sand välkomna som fullvärdiga medlemmar, noterbart i övrigt att Ulferic och Luchur gått från vilande till aktivt medlemskap. Vi är nu 17 medlemmar......

                      Comment


                      • #71
                        Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                        Det är ett himla tjat om hur förträffliga alla är som slutat röka.

                        Vi som är still going strong och njuter av tobak, i samvaro och samtal, har inte nervösa besvär. Besvär som uppkommer i den eviga besvärjelsen:
                        "-Jag har slutat röka!"
                        Det hörs lika ofta som en fågel i skogen med hicka på heltid.

                        Ugglan nedan är lite större än prylsnubbens pyre från Ipsen.
                        Jag säger som min svärfar: " Det är inte svårt att sluta röka. Det har jag gjort många gånger."

                        Om man ser tillbaka 30 år i tiden, kunde man ju aldrig ana att det en gång skulle bli förbjudet att röka inomhus och definitivt inte utomhus. Anställda i Trelleborgs kommun får endast röka på lunchrasten numera och naturligtvis utomhus. Nu visar jag mina två gamla askkoppar.
                        Bifogade filer
                        p-son

                        Comment


                        • #72
                          Med risk för att ni börjar tröttna på mina röda prylar kommer här ett axplock ur mina skåp. Först ett askfat från Upsala Ekeby (4330/661), sedan ett par från Rörstrand (märkta Rörstrand 641), dessa passar även till värmeljus. Därefter har vi tre fina etikettmärkta fat från JIE följt av en samling askfat ur Rörstrands Blå Eld, och slutligen en favorit från Ekeby, Atterbergs Negro (2124).
                          Bifogade filer
                          Slainte Mhath

                          Comment


                          • #73
                            Tack för askfaten "en masse" Manga 64 och välkommen som nr 18. Inte tröttnar vi inte, såná är inte vi

                            Comment


                            • #74
                              Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                              Det är ett himla tjat om hur förträffliga alla är som slutat röka.

                              Ugglan nedan är lite större än prylsnubbens pyre från Ipsen.
                              Först tjötar han om att folk slutar röka överallt och se´n klagar han bara det pyr lite........Hur ska han ha det karl´n

                              Comment


                              • #75
                                Har glömt att delge KvP texten på askfatet. Se bild. Stort firande i helgen som var. Baltzars storverk fyllde 200. Det kommer även i år att finnas vatten i kanalen.
                                Tar med två små askfat. Min skola var framsynt och värnade om rätten att röka genom att tillhandahålla elever som tjuvrökte på dasset med små nätta fickvänliga askfat.
                                Bifogade filer

                                Comment

                                Working...
                                X