För det mesta så visas det mest dricksglas i alla de former men de finns ju i andra material. Här är 2 i mässing och ett i horn.Har några i koppar också men de hittar jag inte, spårlöst försvunna i någon kartong.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Att dricka ur men inte glas
Collapse
X
-
Jo. jag är inne på samma linje som du Hose. Såg för ett par år sedan att det stora i mässing såldes på något av de stora auktionshusen som karolinerbägare men tycker att den är för trumpetformad för att vara så tidig.Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh
Comment
-
Även om du ville att man skulle bortse från kalken så tyckte jag om den!
När började man förtenna saker som användes till mat och dryck? Koppar har väl alltid blivit förtennat men mässing?Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh
Comment
-
De i horn är trevliga, har en liknande som har visats på Pes förut men ser ut att ha samma ursprung som dina. Får ta ett kort imorgon.
I en artikel från A&A för några år sedan skrev de att om hornglasen hade en bukig nederdel så var de äldre(hoppas minnet stämmer), är det något du känner till?Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh
Comment
-
Tyvärr inget jag känner till, jag har nog missat både tidigare inlägg och artikeln i A&AUrsprungligen postat av Tingeling Visa inläggDe i horn är trevliga, har en liknande som har visats på Pes förut men ser ut att ha samma ursprung som dina. Får ta ett kort imorgon.
I en artikel från A&A för några år sedan skrev de att om hornglasen hade en bukig nederdel så var de äldre(hoppas minnet stämmer), är det något du känner till?
. Visa gärna bild på den liknande.
Comment
Comment