Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hemliga rum.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Dörren finns nog att finna i Rosengrens kataloger. 3 dm tjock och sex stålkolvar som låser. Vet att jag i en kista har lite trådarbeten. Du får hålla till godo med några jag har hemma.
    Bifogade filer

Comment

wow va mycke luffararbete, läckert!!
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av Obeslutsam Visa inlägg
        Nu blir jag förvånad, hur jag en letar i referensböcker kan jag inte hitta motsvarighet till denna dörr. Men det kanske är helt fel att förse det yttre med lite snickarglädje? Men jag förmodar att du redan hittat stilen som passar till ditt hus.
        Ditt ”bröte” må vara förlåtligt då ditt samlande sker med framtidsplaner. Och jag förstår det är oerhört svårt att göra sig av de ofta vackra föremålen. Jag är likadan, dessvärre är mitt samlande inte med någon särskild avsikt utan bara en inre kraft som säger i alla loppissammanhang ”den där kan vara bra att ha”.

Kan det vara möjligt att det döljer sig något gammalt trådarbete någonstans?
        Den "inre kraften" anser jag vara avsaknad av bonde och jägarsamhället i vissa av oss.
        Vi får inte utlopp för våra inre drifter på annat sätt än samlande.
        Gud gjorde några perfekta huvuden,
        resten satte han hår på.

Comment

Jag har upptäckt nu att samlandet kan gå överstyr också och bli ohanterligt
          DG

Comment

De brunvita kopparna med "vågmönster" är de tyska eller? Jag gillar dem.

Comment

Working...
            X