Hemliga rum har körts på TV några gånger. Nu när vintern närmar sig så skall jag börja röja i mitt hemliga rum. Här har jag under åren som gått lagrat det som blivit över eller inte får plats hemma. Tänkte vara klar till våren. Har tänkt att köra loppis i Friggeboden nästa sommar. Det mesta är loppisgods men det finns säkert ett eller annat som platsar här hemma. Tog några bilder när jag var där igår. Får se om någon är lämplig att visa här på Pes. Kan bara konstatera, f-n vad bröte man köpt på sig.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hemliga rum.
Collapse
X
-
Vad är den gula pjäsen högst upp till höger? DU SKICKAR VÄL INBJUDAN TILL OSS NÄR LOPPISEN GÅR AV STAPELN.________________________________________________________________________
"Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
Då måste man ju nedvärdera nuet."
Comment
-
Har Keckeblå blivit en normerad glasfärg nuUrsprungligen postat av Ulferic Visa inläggDet värsta är att det finns en massa i skåp som jag inte kommer åt utan att rockadera. Tog en bild på en Keckeblå dansk.
DG
Comment
-
Ulferic
Jag tycker du skall köra igång och sälja nu. Det är så svårmodigt nu i November________________________________________________________________________
"Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
Då måste man ju nedvärdera nuet."
Comment
-
Mycket loppis blev det på en och samma gång. Tänkte väl att även du hade en gömma av gods som man en gång köpte för att ....................ja varför?!?! Det mesta du har hemma håller ju en annan klass, men skönt att se lite "skit" också. Friggebodsloppis istället för skyltsöndag röstar jag för! Jag har ju inte alltför lång väg att åka så jag kommer.
Mest avundsjuk är jag på själva lokalen.Last edited by E.B.; 2008-11-07, 13:02.
Comment
-
Nu blir jag förvånad, hur jag en letar i referensböcker kan jag inte hitta motsvarighet till denna dörr. Men det kanske är helt fel att förse det yttre med lite snickarglädje? Men jag förmodar att du redan hittat stilen som passar till ditt hus.
Ditt ”bröte” må vara förlåtligt då ditt samlande sker med framtidsplaner. Och jag förstår det är oerhört svårt att göra sig av de ofta vackra föremålen. Jag är likadan, dessvärre är mitt samlande inte med någon särskild avsikt utan bara en inre kraft som säger i alla loppissammanhang ”den där kan vara bra att ha”.
Kan det vara möjligt att det döljer sig något gammalt trådarbete någonstans?
Comment

Comment