Jag vill nog gärna tro att nötknäpparen ska föreställa Tage Erlander och minns mycket väl när han drog historien i Hylands Hörna. Men det skulle också kunna vara Finnlands President mellan 1956 - 1982 nämligen Urho Kekkonen. Jag minns en rolig grej som vi gjord för att göra en nidblid av Kekkonen. Sätt er framför en spegel, kavla upp ett byxben och sätt ett par glasögon på knät, då har du en kopia av Finnlands President Urho Kekkonen
Hmm, var det möjligen så att man på 40 och 50 talet trodde att politiker kunde knäcka några nötter? Hur är det texten lyder ovanför ingången till Sverige riksdag, "Här Fattas Visa Beslut" eller något liknande.
Såg idag två stycken nötknäppare på Tradera, med samma signatur som den andra jag visade. De såldes som "Hjalmar Branting". Även om jag tycker TinaSands förslag på Cash/Ranelid är roligare.
Jag tänkte ta bort detta inlägg men ångrade mig. Lägger bara till: Kan ej missa en chans till en ordlek men vill egentligen (oftast) inte vara dum. Vill i varje fall inte förstöra den goda stämningen så om någon så tycker tar vi bort det.
Jag tänkte ta bort detta inlägg men ångrade mig. Lägger bara till: Kan ej missa en chans till en ordlek men vill egentligen (oftast) inte vara dum. Vill i varje fall inte förstöra den goda stämningen så om någon så tycker tar vi bort det.
För allt i världen, BerNils, tag inte bort ditt inlägg. Lite politik skadar inte.
Sannolikt finns det en del människor i detta land som gärna hade knäckt Reinfeldts nötter.
För allt i världen, BerNils, tag inte bort ditt inlägg. Lite politik skadar inte.
Sannolikt finns det en del människor i detta land som gärna hade knäckt Reinfeldts nötter.
Comment