Jag har kommit över en ryamatta som är jättefin. Storleken är 2.55x1.47. Är det någon som känner igen denna matta? Vem som har gjort den?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ryamatta
Collapse
X
-
Jag tror att den är fabriksgjord. Tycker det ser ut så på undersidan. Se bild. Jag tycker också den är jättefin. Köpte den i veckan för 50:-. Ett riktigt fynd. Det skulle vara roligt om någon visste var den är gjord. Färgerna tycker jag tyder på att den är 60 eller 70-tal. Gjorde själv en ryakudde när jag var liten som hade liknande färger.
Comment
-
Ett klart fynd! Ser ut att vara handknuten, avstånden mellan raderna är oftast längre. Bästa sättet att känna igen en handknuten rya är att ruska den, maskinknutna är stela, handknutna mjuka.
Snyggt mönster, härliga färger. Härlig storlek. Ballonggrevens estimering av priset ligger nog i underkant vid en auktionsbjudning. Grattis!Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Otroligt vacker matta EvaN.
Ett riktigt fynd. Om man som Ballonggreven säger lägger på en nolla på priset så kommer man knappt upp i materialpriset.
Om man dessutom tänker på alla arbetstimmar för att knyta denna rya
Har själv knutit en (enbart pga att jag fick material och mönster av min svärmor).
Det tog låååååååååååång tid.
Comment
-
Du verkar verkligen vara på gång. Brainstorming kanske.Ursprungligen postat av 766Min uppsluppenhet gick över gränsen för att varda eller icke
varda, man kan också säga karda eller icke karda.
Räck mig din sladdiga voffla!
Ni får ursäkta men i dag har jag gått igång på alla cylindrarna, kan det vara att det snart är måndag?
Comment
Comment