Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Franska bestick, någon som vet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Alle melron farger

Før jeg sier farvel til mine blå skjeer som skal til Kim tenkte jeg å ta bilde av alle Melron farger som ble brukt til denne typen av bestikk. Så det er 9 av dem:
    Brun
    Snøhvit
    Blå
    Rød
    Svart
    Kremhvit
    Oransje
    Grønn
    Gul
    Bifogade filer

Comment

• Vilken härlig vårbukett...

Hallå Lynxmara,
      Tack för den, tänk att duka med nio olika färger och en stor bukett tulpaner, blandade färger, på en vit linneduk. Dekorera med tomat, gurka, citron.....
      Är det verkligen Melron alla besticken i bild? Tror det men vill veta. Tror också att du har alla färgerna även om jag har ett svagt minne av att ha sett ljusblå. Päronskaften är ju
      Cutlex (som jag är samma tillverkare som Melron) och dom turkosa är ju APA.
      So long
      PS. Har lilla paketet anlänt?

Comment

• Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
        Är det verkligen Melron alla besticken i bild? Tror det men vill veta. Tror också att du har alla färgerna även om jag har ett svagt minne av att ha sett ljusblå. Päronskaften är ju
        Cutlex (som jag är samma tillverkare som Melron) och dom turkosa är ju APA.
        Det som ikke er stemplet med MELRON på bilde her er den lange "drinksked" grønn teskje og blå skje. Men jeg tror at den lange er melron for de som ikke er MELRON har litt mørkere farge og de andre er antakelighvis også melron likevell. Bestikket i tyrkisfargen har jeg aldri sett hos MELRON. Men du hadde korketrekkeren i tyrkis med MELRON stempelet, husker jeg.
        Denne her:
        Bifogade filer
        Last edited by lynxmara; 2012-04-13, 12:49.

Comment

• Serveringsskje eller spiseskje...

Den store hvite skjeen er stemplet med MELRON. Jeg trodde alltid det var serveringsskje men nå er jeg litt usikker Kanskje det henger sammen på denne måten?
          P.S. Forresten har jeg aldri sett så langt en stor gaffel med MELRONstempelet eller MELRONmaterialet på skaftet...
          Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av lynxmara Visa inlägg
            Det som ikke er stemplet med MELRON på bilde her er den lange "drinksked" grønn teskje og blå skje. Men jeg tror at den lange er melron for de som ikke er MELRON har litt mørkere farge og de andre er antakelighvis også melron likevell. Bestikket i tyrkisfargen har jeg aldri sett hos MELRON. Men du hadde korketrekkeren i tyrkis med MELRON stempelet, husker jeg.
            Denne her:
            Hallå igen,
            Jo, enligt mina anteckningar är "korkestrekkeren", skrattar i smyg märkt Melron men han är på utställning bakom glas och ram så jag kan inte kontrollera just nu. Har aldrig sett bestick i den färgen. So long... korkestrekkeren hälsar.
            Tillägg: Jo, den är märkt Melron.
            Last edited by Kim von Platen; 2012-04-14, 08:54.

Comment

Den store hvite skjeen er stemplet med MELRON. Jeg trodde alltid det var serveringsskje men nå er jeg litt usikker Kanskje det henger sammen på denne måten?
              P.S. Forresten har jeg aldri sett så langt en stor gaffel med MELRONstempelet eller MELRONmaterialet på skaftet...
              Hallå,
              Jo, jag tror att sorterat rätt. Serveringsbestick finns nog inte. Jag har en enda jättegaffel, svart, som jag tror jag visat tidigare (nu underst i en stor låda). So long...

Comment

• Storleken har betydelse...

Ursprungligen postat av lynxmara Visa inlägg
                Hallå i sommarvärmen,
                Jag tror att du har rätt, i alla fall Melron tillverkade bordsbestick i tre storlekar. Även bestick märkta STAINLESS STEEL har jättebesticken vilket bevisas av denna bild. Längd 21 cm.
                So long...
                PS. Det ser ut som om Stainless Steel har en djupare gul färg än dina fina Melron?
                Bifogade filer

Comment

• Hallå där,
                  Fyller på med några ovanliga gafflar, att sticka och plocka med, tror inte liknande har visats på tråden. Märkta APA och inte högsta kvalitet, men roliga. Längd 16 cm. Ja Mara, svara.
                  So long...
                  Bifogade filer

Comment

• APAN känner APAN

Inte helt oväntat att jag har ett par gafflar av samma tillverkare.
                    PS Storleken HAR betydelse, mina är 19.5cm..............................
                    Bifogade filer
                    Last edited by prylsnubben; 2012-05-25, 19:39.

Comment

• Apa efter...

Hallå Snubben,
                      Du sitter på förmögenhet, men varför i helsike har du inte visat apan tidigare? Tack för ditt bidrag, tror inte att de där trefotingarna visats tidigare. So long...
                      Last edited by Kim von Platen; 2012-05-25, 20:45.

Comment

• Lyftet...

Hallå igen,
                        Lyfter den här tråden för att få kontakt med Norge. Och Snubben, naturligtvis. So long...

Comment

Hei hei Siterer meg selv hehe. Jeg fant bilder av "store" gaffler som er stempet med MELRON. Bilder er fra Tradera. Så da finns det både store skjeer og store gaffler fra Melron produsenten.
                          Bifogade filer
                          Last edited by lynxmara; 2012-06-16, 22:22.

Comment

PS. Det ser ut som om Stainless Steel har en djupare gul färg än dina fina Melron?
                            Ja du har absolutt rett i det. Jeg kan ta noen bilder av de to fargene ved sidna av hverandre

Comment

Hallå där,
                              Fyller på med några ovanliga gafflar, att sticka och plocka med, tror inte liknande har visats på tråden. Märkta APA och inte högsta kvalitet, men roliga. Längd 16 cm. Ja Mara, svara.
                              So long...
                              Jeg har ikke tenkt å forlate tråden jeg har bare masse eksamner. Nå er det 2 igjen rett etter hverandre.
                              Jeg så at du har lagt bud på de små gafflene og vant kanskje? De er fine og praktisk å ha! Jeg skal også prøve å finne sånne gafler.
                              Jeg har kjøpt meg røde krepskniver fra CUTLEX og grønn sitrusskalskreller av japansk produsert. Gleder meg til å se den siste når den kommer. Skal legge ut bilder av de senere. Jeg husker også jeg lovte å legge ut noen japanske produsenter av det "franske bisto bestikket" Jeg har det i bakhode så jeg har altså ikke glent det

Comment

• Hallå Norge,
                                Kul att du är med. Jag har också några udda bestick att visa upp, men då blir det inte Melron. Håller på att slipa vassa kanter
                                för att försöka lva upp till dina ideal. Återkommer...so long......

Comment

Working...
                                X