Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borge Mogensen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Borge Mogensen?

Köpte stolar idag, 4 st, Försäljaren hävdade Borge Mogensen, men jag har ingen aning, tyckte dom var ganska lustigt fulsnygga. Ser ut som pensionärsgåstolar, men väldigt bekväma! Och bäst av allt skulle jag tippa att barnen får svårt att knäcka dom, väldigt stabila!

Någon som vet vad det kan vara?

Det är någon form av stämplad text under alla 4,???

NR.....71ROG
    ........RFV3
    MONT....101

???
    Bifogade filer

Har försökt att kolla runt lite men inte hittat just dina stolar. Om du skulle kunna tyda den runda stämpeln så hade det varit till stor hjälp.

Comment

Det är tyvärr helt omöjligt, den sitter fram i mitten på alla fyra, och man tar ju gärna där när man drar in stolen.

Comment

Tycker det ser ut som Kai Kristiansen.

Comment

Spanade lite på signaturen i Photoshop och tycker att det står RØG istället för ROG
          Slainte Mhath

Comment

Står det inte BØG dvs bok?
            Låter väl troligt att det står produktnummer och träslag.
            ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Där jag hittar denna stol finns inga uppgifter om designer. Enda uppgiften, just på denna , är att det är dansk design!

Comment

hmmm märkningen brukade väl brännas in? (osäker men tror det) isåfall kan man använda samma metod som man använder för att kunna tyda gamla träskyltar uppe i fjällen eller till skogs dvs man låter det först bli riktigt fuktigt(blött) sen hettar man upp med en öppen låga. märken,text mm framträder då tydligt. har ingen aning om det är användbart i detta fall
                livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

det som står skrivet ser ut att vara ett firmanamn och adress
                  behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Hej!
                    Jag har stolar i en annan modell med samma stämpel sånär som på modellnr och material. Dessvärre är mina stämplar också oläsliga... Nu dök jag i alla fall på dina stolar på nätet, de tycks vara formgivna av Henning Kjærnulf. Se t ex http://www.bobutik.com.au/dc-home.html Han har formgivit möbler för flera olika möbelfabriker, så nu återstår att få fram var just dina stolar är tillverkade!

Comment

Hej igen! nu far jag hittat uppgifter på danska Furnitureindex att din stol av H. Kjaernulf är tllverkad på Boltinge Stolefabrik 1962. Den kan förståd ha tillverkats på flera fabriker, men modellnumret stämmer i alla fall

Comment

Working...
                      X