Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Liten möbelgissning.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Liten möbelgissning.

Köper oftast lite äldre möbler till huset. Två rum är lite modernare. I dag köpte jag denna lådliknande möbel. Inte olik den skomakarlåda jag visade för ett tag sen. Lådan kostade 40 kronor. Men vad är det?
    Bifogade filer

Jag har sett en skivspelare med liknande konstruktion - kan det vara rätt?

Comment

Rätt och riktigt FBQ. Lådan döljer även en radio av märket Radiola.
      Köpte den på chans då föreningen som hade loppisen inte kunde garantera att den fungerade. Väl hemkommen satte jag kontakten i vägguttaget. Allt fungerade perfekt. Bra ljud tack vare att lådan är av trä
      Bifogade filer

Comment

Självmatande till på köpet! Vår granne hade sån närjag var liten. Jag kunde spela hur mycket som helst på den. Musiken spelade ingen roll... Det var tekniken som drog!

Comment

Har kvar mina föräldrars radioskåp eller vad man skall kalla det. Kommer ihåg som barn när man öppnade skåpet och grammofonen kom glidande ut. Hur det hela fungerade hade jag ingen aning om. Jag öppnade skåpet olika fort för att se om grammofonen hängde med. Tyvärr är skåpet slaktat och istället för radio och grammofon står där en video som också glider fram när man öppnar. Nu för tiden vet jag hur det fungerar.
          Bifogade filer

Comment

Det blir snyggt det där med att montera in den nya tekniken i gamla möbler. Har själv tänkt på att montera in en platt-TV i typ ett linneskåp. Tänk vad praktiskt, bara att stänga dörrarna så är allt borta, TV, DVD, video, stereo osv.
            ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Working...
            X