Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Golvstående vägghylla", hyllplan i teak

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• "Golvstående vägghylla", hyllplan i teak

Är det någon som känner igen den här hyllan?
    Väggfästena är i metall och c:a 140 cm höga.
    Hyllplanen är c:a 30x100 cm. Teak eller teakfaner, har inte kollat så noga. De fästs med hakar på konsolerna (som är flyttbara), med samma princip som stringhyllors hyllplan.

Hade varit roligt att veta namn på hyllan eller formgivare. Konsolerna för tankarna till Danmark, men jag har inte hittat något när jag googlat.

Click image for larger version

Name:	Hylla1.jpg
Views:	1
Size:	64,9 KB
ID:	671320

Name:	Hylla2.jpg
Size:	58,6 KB
ID:	671321

Name:	Hylla3.jpg
Size:	85,6 KB
ID:	671322

Puffar lite!

Osäker på om det är fanér eller inte. Det kan vara så att hyllplanen enbart är fanerade på kortsidorna.

Hela hyllan kommer behöva en ordentlig rengöring. Den har stått och samlat damm i en källare minst sedan 90-talet, men troligen längre än så, så den har liksom ett klibbigt dammlager över hela sig Får se om den får pryda sin plats i min boning efter det.

Comment

Tycker hyllan är jättefin! Du kanske kan se om det är fanér eller inte när du börjar putsa upp den?

Comment

Tack! Jag får se när jag putsar upp den. Det är inte högsta prioritet just nu. Det sitter tejpbitar på hyllplanen som sitter som berget. Undrar om man vågar testa nåt lösningsmedel, typ aceton, ren bensin eller T-röd?
        Hoppas verkligen att jag kan få plats med den i min enkla boning. Är lite trångbodd... Hade varit enklare om den varit vägghängd.

Comment

Working...
        X