Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grytgöl café möbler från 1950 talet.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Grytgöl café möbler från 1950 talet.

Har ärvt ett antal eller snarare sparat då min mormor gick bort och ingen annan ville ha dom möblerna är i varierande skick. 16 stolar helt i metall och 4 i metall med träsitts plus att det finns 2 metall bord och 2 bord i metall med trä på ovansidan som är med all rätt trasigt.
    Och ett stort bord helt i metall.
    Är det något jag kan svettsa och måla?
    Så allt som allt 20 stolar och 5 bord har jag i bodan.
    Dom kommer från ett café vi hade i släkten.
    Last edited by Losmariachis; 2014-09-29, 13:57.

Hej!
    Om du kan bifgoa bild så underlättar det! Svårt att säga något utan att veta hur det ser ut. Rent praktiskt så låter det ju som att det skulle gå att göra, men jag antar att du undrar om du kan göra det utan att förstöra något dyrbart?

Comment

Möblerna

Har en fil med möblerna från ett scannat foto då dom var nya 1956. Ja vissa av dom jag har är i behov av målning eller alla behöver väll målas och någon svettsas. Jag tror ju nu inte att det är nå stora pengar i det men jag undrar mera kan man "måla som man vill?"
      Kan försöka få till ett foto upplever dock att det är lite "mickligt" att lägga in här. Blir dock på en del av dom då det är så många.

Comment

Om de redan är målade så är det inga problem med att måla om dem, det är ju lätt att måla om igen ifall man vill återställa dem till ursprungsutseendet. Samma ifall de är så trasiga att de behöver svetsas så är de ju värdelösa som det är idag och då är det bara tacksamt att reparera dem. Kör på tycker jag! Kom bara ihåg att fotografera före och efter, både bra som dokumentation om man vill få tillbaka originalutseendet och för att det är kul att se resultatet av ens arbete!

Comment

Har inget att tillföra sakfrågan men här är rn bild på tillverkningen.
          (Jag råkar vara född i Grytgölstrakten. )

Comment

Working...
          X