Känner någon igen denna nätta fåtölj? Har 2 st.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
2 st karmstolar
Collapse
X
-
2 st karmstolar
Last edited by Samlartrollet; 2014-09-13, 08:08.Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag görTaggar: Ingen
-
Skojar baraUrsprungligen postat av Samlartrollet Visa inläggTack för svaret Fnusfröken men undrar hur du kan vara så säker på Varberg?
Kan ha stått i skolbiblioteket i Hedemora också...
Menar bara att den här typen av stolar fanns lite överallt i offentliga miljöer.
Comment
-
Har sökt på Internet och det finns inte en enda bild på " Lars" har du en bild eller möjligen kan scanna in en ? Brukar inte IKEA konsekvent trycka IKEA på alla prylar de säljer? Eller kanske inte på 60-talet?Ursprungligen postat av Fnusfröken Visa inläggSkojar bara
Kan ha stått i skolbiblioteket i Hedemora också...
Menar bara att den här typen av stolar fanns lite överallt i offentliga miljöer.Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör
Comment
-
Nej, IKEA märkte vanligtvis inte sina möbler. När VDN-märkningen kom så märktes de med etikett med varufakta, jag har dock bara sett sådana etiketter på matstolar. Jag tror inte att de VDN-märkte alla möbler och hur som haver så är etietten sällan kvar. Någon stämpel eller annan egen märkning hade de inte i övrigt så vitt jag vet.
Comment

Snarlika modeller tillverkades av flera men jag tycker att det ser ut att vara IKEA "Lars - en minifåtölj som allra bäst" (så står det i IKEAs katalog från 1962).
Comment