Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Skänk / Hylla
Collapse
X
-
Att hålen för hyllhakarna har hylsor, oftast i mässing med eller utan oxidering, var normalt även på massproducerade möbler.
Material, färg och utförande riktigt skriker 1930-tal.
Nyckelhålsbeslaget ser inte ut att höra till, varken färg- eller stilmässigt.Last edited by Fahlis; 2013-11-05, 15:24.
-
Hallå,
Fint till tusen, men ändå kanske värdelöst. I mina ögon 1920-tal. Kommer att stiga i värde. Så behåll om du gillar stilen.
Den där lite trista svärtade målningen är nog inte original men försvinner galant när du proppar i vackra böcker. Beslagen är som sagt inte från tiden, skruva bort en bricka så ser du hur det ska vara. So long....
Comment
-
Tack för svaren!
Intressant att få reda på lite mer, tror ni att det skulle gå att återställa det till originalfärg på nått sätt?//Andreas - - Gryningsljus på tradera.
-------------------------
Om du tror att ingen bryr sig om du lever eller inte, försök med att hoppa över några amorteringar. - Earl Wilson
Comment
-
Hej!Det enda som inte är original på din hylla är nyckelhålsbeslaget.Materialet i hyllan är betsad björk som var högsta mode på 1920/30 talet.Var rädd om den för sådana här möbler uppskattas inte idag.Har de intarsia och fin design är de väl värda att bevara.Problemet med dessa möbler är ytbeläggningen som oftast blivit ful och är svår att återställa.Ursprungligen postat av Andreas.rodeback Visa inläggTack för svaren!
Intressant att få reda på lite mer, tror ni att det skulle gå att återställa det till originalfärg på nått sätt?
Här ett par bilder av min samtida (dammiga!!!)bokhylla som jag släpat runt på sedan 80-talet då jag köpte den på auktion för 200:-,ingen direkt värdestegring har det väl blivit men jag gillar den
Comment
-
Tack för svar!
Jo, jag gillar min också =) Hade det dock vart fel färg på den hade det vart kul att återställa den!
Ja, jag tror eventuellt hela låset är bytt, nyckeln går in åt "fel" håll i dörren, om nån förstår vad jag menar =)//Andreas - - Gryningsljus på tradera.
-------------------------
Om du tror att ingen bryr sig om du lever eller inte, försök med att hoppa över några amorteringar. - Earl Wilson
Comment
Comment