Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Soffbord TEAK- C M Madsen!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Soffbord TEAK- C M Madsen!

Hej!
    Har ett soffbord som stod i huset när vi flyttade in.
    Satt idag och tittade på det, och tänkte att jag aldrig sett ett likadant, trots alla teakbord jag köpt..... Älskar det!
    Började titta efter stämplar (konstigt att jag inte gjort det lite noggrannare förut, jag kollar ALLT....) och hittade en stämpel där det står C M Madsen fabrikker, som antagligen är tillverkaren! Googlade och blev glad! Men kan inte hitta ett likadant och stämplarna är suddiga! Nån som känner igen det och vet vem som är designer? Skulle bli SÅ glad för lite hjälp!

mvh V

Click image for larger version

Name:	Photo 2013-05-04 20 35 46.jpg
Views:	1
Size:	101,1 KB
ID:	657722Click image for larger version

Name:	Photo 2013-05-04 20 36 14.jpg
Size:	96,6 KB
ID:	657723Click image for larger version

Name:	Photo 2013-05-04 20 36 27.jpg
Size:	70,9 KB
ID:	657724Click image for larger version

Name:	Photo 2013-05-04 20 37 02.jpg
Size:	60,5 KB
ID:	657725Click image for larger version

Name:	Photo 2013-05-04 20 37 58.jpg
Size:	74,0 KB
ID:	657726

Ejvind A. Johansson har tegnet dit sofabord fra 1955. Det er lavet til FDB - Forenede Danske Brugsforeninger, som efter krigen fik produceret en mængde fine møbler, bl.a af Børge Mogensen.
    Du kan finde mere om dit bord ved at søge : Ejvind A Johansson, sofabord af teak og eg , eller : sofa/sybord af Ejvind A Johansson
    Jeg har fundet dette om Ejvind A Johansson : født 1923, udlært møbelsnedker 1942, afgang fra Kunsthåndværkerskolen, cefarkitekt hos FDB Møbler i 1956.
    Især er han kendt for nogle tremmestole.

Hilsen
    Helle

Comment

Ursprungligen postat av Helle.W Visa inlägg
      Ejvind A. Johansson har tegnet dit sofabord fra 1955. Det er lavet til FDB - Forenede Danske Brugsforeninger, som efter krigen fik produceret en mængde fine møbler, bl.a af Børge Mogensen.
      Du kan finde mere om dit bord ved at søge : Ejvind A Johansson, sofabord af teak og eg , eller : sofa/sybord af Ejvind A Johansson
      Jeg har fundet dette om Ejvind A Johansson : født 1923, udlært møbelsnedker 1942, afgang fra Kunsthåndværkerskolen, cefarkitekt hos FDB Møbler i 1956.
      Især er han kendt for nogle tremmestole.

Hilsen
      Helle
      Tusen tack, Helle!
      Nu har jag hittat bordet, och info om det och Eivind! Precis vårt bord, men vi saknar den lilla lådan för sysaker.
      Fantastiskt med så engagerade människor som du!

Med vänlig hälsning, Veronica

Comment

Det er jo det som er så godt med dette forum. Jeg blev også klogere!
        Men jeg har ikke fundet ud af om vor ven Ejvind A Johansson har svenske rødder? Navnet kunne vel tyde på det.
        Hilsen
        Helle

Comment

Working...
        X