Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är detta IKEA?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Är detta IKEA?

Hittade 4 av denna stol och de påminner väldigt om IKEA stolen Tellus från 60 talet. Dock är inte överdelen på stolen lika. Är det en annan IKEA modell eller är stolen från en helt annan tillverkare? Hittade också en annan stol som jag inte har en aning om vad den kommer ifrån. Jag vet att det ligger faner i botten på den då den släppt lite. Någon som har en aning?

Ingen som har en susning??

Comment

Hallå Hanna,
      Ingen susning, känner inte igen färgen. IKEA har genom tiderna varit väldigt noga med att märka sina produkter, men visst kan en etikett lossa. Ofta brännmärkte produkter av det här slaget. Så gissningen är: Inte IKEA. So long.....

Comment

Där måste jag säga emot dig, Kim =)
        Av de många 50- och 60-talsmöbler från IKEA som jag har sålt har inte en enda varit brännmärkt (har aldrig hört talas om att de brännmärkte sina möbler) och endast ett par har haft etiketten kvar. Den enda märkning jag sett är den från den polska fabriken som tillverkade en del av IKEAs pinnstolar men det är ju inte IKEAs märkning.

Comment

Är detta IKEA?

Den översta är iaf IKEA har samma själv fast den du har är nog ommålad dom fans bara i betsfärger den heter Preben tillverkades till 1978.

Comment

Working...
          X