Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad är detta för skåp och vad kan dom ha för värde?
Collapse
X
-
Hallå Annica,
Ja, värdet är ringa, just nu. Den första bilden visar ett s,k. sideboard som man hade i större matsalar för porslin etc och den senare ser ut att vara ett linneskåp (garderob?). beroende på inredning.
Jag skulle begära 3000:- för båda mot löfte att nya ägaren inte målar vitt. Landar då på 1500:- till gott slut.
So long...
Comment
-
Skåpet är mer attraktivt än skänken. Jag prissätter skänken till 500-800 kr och skåpet till 1000-1500 kr. Hade det varit utsirade frukter i Äppelserien så hade du nog fått 3000 för båda delarna tillsammans.Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inläggHallå Annica,
Ja, värdet är ringa, just nu. Den första bilden visar ett s,k. sideboard som man hade i större matsalar för porslin etc och den senare ser ut att vara ett linneskåp (garderob?). beroende på inredning.
Jag skulle begära 3000:- för båda mot löfte att nya ägaren inte målar vitt. Landar då på 1500:- till gott slut.
So long...
Måla eller inte måla är en smaksak, personligen har jag målat sådana här möbler i flera år för att jag tycker att de i original är alldeles för mörka och tunga samt att de fina detaljerna syns mer som vita. För själva möbeln är i bra kvalitet och rymmer mycket, och vitmålade så passar de förträffligt in i mitt vita hem
Idag får man mer betalt om de är vitmålade.
Comment
Comment