Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pinnockio?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Pinnockio?

Hej!

Är ny här så hoppas detta hamnar rätt. Jag kom över (vad jag tror) är en Ponnockio av Yngve Ekström på en loppis förra veckan. Skulle vilja ha 3 till och undrar nu vad ni tycker de ska kosta. Har kommit i kontakt med en som har 3 till och han vill ha 400 kr styck för dem och de är då i dåligt skick och målade. Kommer behöva renovera dem. Är detta ett rimligt pris. Frågar då jag köpte den första för 10 kr vilket jag förstår var rätt billigt

Tacksam för svar
    Hanna

Ingen som har en aning? Vill ju inte bli grundlurad Något jag också funderar på är om de brukar ha någon form av stämpel eller liknande. Min har det inte men ser exakt ut som en Pinnockio
    [/IMG]

Comment

4 st Pinnoccio såldes på Bukowski Market för en tid sedan. Pris 1500
      Nej, det är inget loppspel.

Comment

Men inte övermålade antar jag? Jag missade med minuter 4 stycken på blocket igår för 200 kr.... Håller på att bli lite tokig

Comment

Inte så många svar här inne men jag fortsätter fråga hehe.. Har nu bokat de 3 stolarna för ett rätt högt pris. De är dock övermålade och jag tar mer en gärna emot tips om hur jag ska renovera dem. Tanken är att de ska bli vita men ska jag lämna in dem för lackning, eller kan man sprutmåla dem själv? Roller? Färgval?

Tacksam för svar
          Hanna

Comment

Visst kan man sprutlackera dom själv om man har utrustning och vana. Spruta stolar är ju inte precis det första man ger sig på. Roller fungerar bra på väggar och tak men knappast på stolar. Tipset är alltså att lämna in dom för lackering men räkna med att det blir ganska dyrt. Naturligtvis kan man penselstryka dom men min erfarenhet är att resultatet brukar bli för jävligt...
            Nej, det är inget loppspel.

Comment

Ok.. inga muntra ord med andra ord Jag har hantverksvana då jag är utbildad slöjdlärare men att måla om möbler har jag aldrig gjort på mer än hobbynivå Får väll se hur jag gör. Ska prata lite med mina kollegor

Comment

Working...
              X