Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wegner dagbädd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Wegner dagbädd

Jag har köpt en dagbädd med ryggmagasin som är från Getama, design Wegner. Den är klädd med naturfärgat ulltyg med tunna gråsvarta ränder. Har inte fått hem den än men den är bruksskick skulle jag tro, lite skav på lacken (själv är jag förtjust i lite slitage men det påverkar väl värdet).

Undrar om någon vet mer om årtal och upplaga samt om den är värd något? Jag fick betala ungefär 2000 kr för den så jag undrar mest om jag (eller auktionsfirman) blivit grundlurad, för jag har väl inga planer på att sälja den vidare.

Min avatar föreställer CH S*Silkwave's Good Choice, en rödvit cornish rex-hona. Cornish rex-katter och glas/porslin är ironiskt nog mina två passioner.

En dagbädd med ryggmagasin kan väl egentligen aldrig köpas för dyrt.

Comment

sov gott

har ej funnit något ex i sverige men säljs i danmark för ca 10000 sek hos dyra antikhandlare. Så priset var nog bra, beroende på skick. Men du har i alla fall fått en underbar möbel!

Comment

Vad roligt att höra er positiva respons! Jag köpte den faktiskt på dansk auktion, var inte så många som var intresserade av just den utan de flesta (inkl jag) var mest eld och lågor över väggvitrinet av Mogensen, som rusade iväg alldeles.

Får bara hoppas att mina katter inte tror att det är en klöspresent till dem...
        Min avatar föreställer CH S*Silkwave's Good Choice, en rödvit cornish rex-hona. Cornish rex-katter och glas/porslin är ironiskt nog mina två passioner.

Comment

Working...
        X