Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Möbler ur Åhlen & Holm 1956-57

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Möbler ur Åhlen & Holm 1956-57

Möbler ur Åhlen & Holm 1956-57
    Bifogade filer
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Tack! Vad kul att få se!
    Åtskilligt av detta har man ju sett på loppisar och auktioner genom åren.
    Finns det någon info om tillverkare?

Comment

Hej Tingeling.

Kul att se, den där hyllan som är märkt med R känner jag igen. En sådan hade mina föräldrar som telefonhylla i hallen. Gjord av rotting vill jag minnas.

/Urban

Comment

Nej, det hade varit bra om de hade skrivit ut var möblerna kom ifrån men icke. TV-stolen av Alf Svensson? känner jag igen för den står här någonstans, står endast att det är från tillverkare i Småland. Stringhyllorna hade det varit bra om de skrev tillverkare för tidningshyllan av trä tror jag mig inte ha sett förut, de jag har sett har varit stringtråd och jag vill veta om det är original med trä.

Umeubbe, visst är det kul med en nostalgikick ibland? Tog några kort på leksakssidorna också, kanske lägger ut dem med. Även om det är före min tid så fanns ju sakerna runt omkring en.
        Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Jag har katalogen för Vår- och sommar 1958, där finns stolarna Holm Populär med. Så här ser de ut: http://www.wanjasvardagsrum.se/s14_holm_popular.jpg
          En hel del känner man igen men endast ett fåtal har tillverkaren namngiven t.ex. UE, Almedahls & Rörstrand. Inga formgivare dock.
          En lite lustig sak är blandningen av utbud: Kläder, möbler, hygienartiklar, glas, porslin, tvättmaskiner, russin, konserver och hästträns...

Comment

Ja, lägg ut bilderna på leksakerna då är du snäll som en Påsk-karamell.

/Urban

Comment

Working...
            X