Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Formgivare? Designer?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Formgivare? Designer?

Hej, som ny i forumet börjar jag med en fråga om ett bord jag har - undertill märkt med stämplade bokstäver SMI 500 - A 251- tycker jag sett just formen på benen i något forum, någon webbsajt med retro möbler , men kan inte hitta den igen, är det någon här , ev Wanja , som kan ge ett svar??
    Borge Mogensen samt Wenscher har jag hört av bekanta men frågar expertisen.

Tack på förhand.
    Bifogade filer

Hej Freyia
    Ditt bord är tyvär inte formgivet av någon utav de mer kända namnen. Bokstavskombinationen SMI är i detta fall troligtvis en förkortning för Sveriges Möbelindustriförbund och användes ibland som en kvalitets stämpel av Svenska möbeltillverkare. Henrik
    sigpic www.klassiskform.net

Comment

Ursprungligen postat av klassiskform Visa inlägg
      Hej Freyia
      Ditt bord är tyvär inte formgivet av någon utav de mer kända namnen. Bokstavskombinationen SMI är i detta fall troligtvis en förkortning för Sveriges Möbelindustriförbund och användes ibland som en kvalitets stämpel av Svenska möbeltillverkare. Henrik
      Aha.... kan det vara ett bord tillverkat för t ex IKEA 50-60 tal månne???
      mvh susanne

Comment

70-tal skulle jag tro och väldigt likt ett bord vi tillverkade när jag jobbade på Ulferts Fabriker i Tibro. Skall kolla med mer minnesgoda kamrater.
        Nej, det är inget loppspel.

Comment

vi hade ett exakt likadant i mitt föäldrahem..inköpt sent 70-tal--men jag tycker ditt ser omlackat ut..

Comment

Ursprungligen postat av guygil Visa inlägg
            vi hade ett exakt likadant i mitt föäldrahem..inköpt sent 70-tal--men jag tycker ditt ser omlackat ut..
            nix, men nyinoljat -
            är till salu om intresse finns, har 2 andra 60-tals bord som oxå ska till nya hem pga platsbrist.

Comment

försökt googla runt men hittar inget :/ så all info är välkommen

Comment

Working...
              X