Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

bordsskiva med ingjutna stenar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• bordsskiva med ingjutna stenar?

Jag har fått ett litet sideboard vars skiva är i glas/plast med ingjutna stenar. På undersidan av bordsskivan finns en ettikett. Där står det att skivan är gjuten på Forssells stenkonst AB i Norberg. Att företaget har patent på produkten och den är även signerad av Ivan Forssell. Skivan står på ett stativ av mässing (tror jag).

Jag har letat lite på nätet men kan inte hitta någon info om Forssells stenkonst. Jag har hittat andra bordsskivor som är liknande då av Ib Kofoed-Larsen för Säffle Möbelfabrik.

Jag undrar om någon av er vet någonting om dessa bordsskivor eller om Forssells i Norberg.

Last edited by fin; 2010-03-23, 19:59.

Ursprungligen postat av fin Visa inlägg
    Jag har fått ett litet sideboard vars skiva är i glas/plast med ingjutna stenar. På undersidan av bordsskivan finns en ettikett. Där står det att skivan är gjuten på Forssells stenkonst AB i Norberg. Att företaget har patent på produkten och den är även signerad av Ivan Forssell. Skivan står på ett stativ av mässing (tror jag).

Jag har letat lite på nätet men kan inte hitta någon info om Forssells stenkonst. Jag har hittat andra bordsskivor som är liknande då av Ib Kofoed-Larsen för Säffle Möbelfabrik.

Jag undrar om någon av er vet någonting om dessa bordsskivor eller om Forssells i Norberg.

Japp!
    Vet att de inte är gjorda för att vara utomhus, köpte ett bord och slaktade underredet för ett antal år sedan och ersatte skivan vi hade på verandan.
    Efter vintern hade det vassa sprickor över hela skivan (tänkte inte på det....)
    Men den höll ihop så den rasade inte samman av sig själv som tur var..

Comment

Attans! Synd med ditt bord.

Men bra för mig att veta att jag inte ska ställa det utomhus. Tack för tipset.

Comment

Working...
      X