Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fåtöljens historia sökes

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fåtöljens historia sökes

Jag har fått en röd fåtölj i galon av min farmor som har följt mig under min uppväxt. Jag har sett den i ett av farmors fotoalbum från 1963 och undrar om någon vet något om denna typen av fåtölj. Var den kan komma ifrån?

Undrar även om det finns någon möjlighet att få bort rökdoft ur stoppningen? Jag har tvättat med galontvätt och den är ren utvändigt, men den luktar fortfarande från insidan.

Tacksam för all typ av info!
    Bifogade filer
    Last edited by Mia-Maria; 2010-03-20, 16:10.

En bild skulle underlätta mycket!

Försök att stänga in fåtöljen i ett litet någorlunda lufttätt utrymme tillsammans med ättika i en skål, kanske röklukten kan gå bort.
    Söffe

Comment

Vad konstigt, jag ser bilden som jag har lagt in. Ska försöka fixa.

Syns bilden nu?
      Last edited by Mia-Maria; 2010-03-20, 16:42.

Comment

Ja bilden syns

Comment

Man kan bygga ett litet tält av några hyllmeter byggplast som man laddar med
          amoniak och som kan fungera som avluktningskammare för stolen.

Comment

Fantastisk idé, men det är så svårt när man bor i en 2:a och inte har något utrymme. :-)

Comment

Jätteläcker fåtölj Jag har aldrig sett en med infälld ryggdyna förut! Vad gäller lukten så kan du testa med Yokoair, finns som pulver och som kuddar man hänger upp, även här krävs det dock att den får stå för sig själv i ett mindre utrymme.

Comment

Tack, jag har skickat mail till Yocoair och frågat om de tror att det skulle fungera med någon av deras produkter.

Comment

Ursprungligen postat av Mia-Maria Visa inlägg
                  Fantastisk idé, men det är så svårt när man bor i en 2:a och inte har något utrymme. :-)
                  Och ingen balkong...?

Comment

Nej, tyvärr ingen balkong.

Comment

Åh, vilken snygg fåtölj. Riktigt riktigt Cool!!! Hur har det gått med röklukten?
                      tygochtagel.blogspot.com

Comment

Hej! Tyvärr finns rökdoften kvar. Vi har provat pulver jag blev tipsad om och vi har skrubbat galonet. Även med galontvätt. Vet inte vad jag ska göra med den. Det är inte riktigt lika illa som tidigare, men det verkar som att det inte går in i galonet. Doften sitter väl i stoppningen.

Comment

Hejs! Har du fått stolen ganska nyss så ha tålamod lukten försvinner med tiden.

Comment

Ingen matnyttig info, var dock bara tvungen att hålla med om att den var jäkligt läcker.
                            Pes är mitt google.

Comment

Ursprungligen postat av Mia-Maria Visa inlägg
                              Hej! Tyvärr finns rökdoften kvar. Vi har provat pulver jag blev tipsad om och vi har skrubbat galonet. Även med galontvätt. Vet inte vad jag ska göra med den. Det är inte riktigt lika illa som tidigare, men det verkar som att det inte går in i galonet. Doften sitter väl i stoppningen.

pröva att ta kontakt med några företag som sanerar efter brand
                              dom är bra på att få bort dålig lukt
                              Att man får va som man är,när man inte blev som man skulle...

Comment

Working...
                              X