Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NK Bord

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• NK Bord

Vet noen hvem som har designet dette Emalj bordet fra NK ?
    Bifogade filer

Hej och välkommen till PES!
    Ser ut som en signering i vänstra nedre hörnet på bordet. Ta en närbild på den och lägg upp på tråden, så kanske den kan ge några ledtrådar om vem som designat.
    Mvh Simco

Comment

Hei !

Ja, jeg har sett signaturen nede i hjørnet også - men har dessverre ikke mulighet til å vise et bedre bilde, ettersom det ikke er mitt bord, men er bare nysgjerrig på hvem som har gjort det

Kan se ut som om signaturen slutter i en "g" dog.

Comment

Hejsan!
        Bordet är inte emaljerat, det är kakel på skivan. Den som målat dekoren är signaturen "Edmund" som återfinns på en mängd olika kaklade soffbord från 50-talet. Vem denne Edmund var har jag hittills inte hört någon som vet Men att soffbordet skulle komma från NK, varifrån kommer de uppgifterna?
        Mvh
        Wanja - som haft ett likadant bord samt ett annat Edmund-bord

Comment

Hejsan!
          Bordet är inte emaljerat, det är kakel på skivan. Den som målat dekoren är signaturen "Edmund" som återfinns på en mängd olika kaklade soffbord från 50-talet. Vem denne Edmund var har jag hittills inte hört någon som vet Men att soffbordet skulle komma från NK, varifrån kommer de uppgifterna?
          Mvh
          Wanja - som haft ett likadant bord samt ett annat Edmund-bord

Hei Wanja !

Ja du har helt rett, bordet er signert "Edmund".
          Fant et bedre bilde av signaturen på nett. At det var fabrikert av NK, var en påstand i en annonse, så jeg har ingen forsikring om at dette er sant. Men hvem er Edmund ?
          Bifogade filer

Comment

Vem Edmund var/är har diskuterats länge, än så länge har jag inte sett att någon kommit med svar. Ett par av hans andra soffbord kan du se här: http://femtiotalsjakten.blogg.se/200...n.html#comment
            Det finns även satsbord i rokokostil med hans signatur, så här ser de ut: http://www.auktionskompaniet.com/upl...9/IMG_0030.JPG

Comment

Working...
            X