Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varken Arka eller Crinolette, men...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Varken Arka eller Crinolette, men...

... ikea möjligtvis?

Köpte denna underbara pinnstol på dagens loppis. Har för mig att jag sett att detta rör sig om Ikea i slutet av 50- början av 60-talet. Någon som vet mer säkert eller kan belägga med bild?
    Bifogade filer

Just det. Ni ser fanérskadan undertill - hur ska man göra för att laga detta? Bara att limma ihop? Med vad i så fall?

Comment

Jag frågade på den här stolen för några år sedan på ett annat antikforum. Där fastställdes att det rörde sig om IKEA från 50-talet.

Comment

Åh, kan du länka din den diskussionen månne?

Comment

Dumt nog så sparade jag aldrig den diskussionen. Jag var in på AntikPrats nyckelordssökning men hittade den inte. Det var nog såpass länge sedan att den inte finns kvar.

Koala

Comment

Okej, tack ändå! Av ren nyfikenhet: har du stolen kvar?

Comment

Njet, jag sålde den när jag flyttade (fick en femhundring för den ifall du undrar).

Comment

Eker är nog namnet.

Comment

JA! Eker heter den minsann och formgavs av Gillis Lundgren för IKEA. Tackar så mycket för hjälpen, Posse och Koala!
                  Last edited by Im not batman; 2009-08-14, 00:10.

Comment

Helt rätt

Eker är rätt ja! Har min mammas gamla hemma, som hon köpte på IKEA nån gång under 60-talet tror jag. Med en blå dyna från början..

Hittade den i en gammal IKEA-katalog också, för 62 kronor var den din! Sjukt suddig bild här!
                    Bifogade filer
                    [SIGPIC]

Comment

Working...
                    X