Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Litet bord

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Litet bord

Köpte det här bordet idag och undrar om ni kan se vad det står på stämpeln? Jag tycker att det står Savor och nedanför är det fyra siffror, men jag är inte säker. Vem kan ha gjort det och från vilket årtionde kan det komma? Jag har vänt stämpel åt båda hållen ifall någon kan se mer än vad jag kan...
    Bifogade filer

Art Deco bord, ca 1930-tal. Jättefint. Känner inte till tillverkarens stämpel.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Tack för ditt snabba svar! Art Deco 30-tal säger du? Jag som trodde det var 50-tal...Där ser man. Jag gillade formen på det, med sina tre ben och glasskiva på översta bordsskivan. Benen har tyvärr rostat lite, vad kan jag göra åt det?

Comment

Ursprungligen postat av Camilla68 Visa inlägg
        Tack för ditt snabba svar! Art Deco 30-tal säger du? Jag som trodde det var 50-tal...Där ser man. Jag gillade formen på det, med sina tre ben och glasskiva på översta bordsskivan. Benen har tyvärr rostat lite, vad kan jag göra åt det?
        Prova Autosol att putsa bort rosten med, brukar fungera jättebra för mig. Finns för 50-lappen på de flesta bensinmackar..

Kan det inte stå Savoy?

Comment

Tack för tipset, det ska jag pröva. Ja, det kanske står Savoy. Finns det en möbelfirma/designer som heter så?

Comment

Inte mig veteligen, men dock ett hotell i Malmö. Kanske har bordet utgallrats därifrån någon gång, vad vet jag?

Här är för övrigt mina föräldrars bord, i samma stil (ursäkta den otroligt dåliga bilden).
            Bifogade filer
            Last edited by Im not batman; 2009-06-23, 00:19.

Comment

Borden ser ju snarlika ut, iallafall vad jag orkar se. Var har de fått tag på sitt?

Comment

Working...
              X