Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Matstolar i teak

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Matstolar i teak

Hejsan! Har just fått tag på dessa stolar och undrar om det är någon som vet vem som formgivit dem eller var de är tillverkade. Stämpeln är som synes oläslig, det enda som är tydligt är TEAK... Texten längst ner ser ut att innehålla bokstäverna UM på slutet. Jag ska klä om dem, så det vore kul att veta vad de varit klädda i från början Tacksam för alla förslag, jag har letat på måfå i ett par dygn...
    Bifogade filer

"..um" fick mig att tänka på min födelseort Bjärnum i norra Skåne. Där vimlade det av möbelfabriker en gång i tiden.
    Nej, det är inget loppspel.

Comment

Ja, det är en av de ledtrådar jag letat på, Troeds i Bjärnum för Bra Bohag. Det är bara en av alla vilda chansningar jag googlat på
      Vi satt igår och försökte utläsa stämpeln. Den runda cirkeln SKULLE kunna vara någon av dem Bra Bohag använt, på raden under SKULLE det kunna stå NR ...7 TEAK, under det SKULLE det kunna stå Fr..... och längst ner .......NUM
      Men det krävs en del fantasi för att komma vidare

Comment

Min far har arbetat på Troeds en tid i början av 50-talet och enligt honom tillverkade de mycket riktigt teakstolar
        Nej, det är inget loppspel.

Comment

Working...
        X