Vad ska man tro om denna? Järnställningen väger säkert 10-12 kilo. Har två vingmuttrar undertill, man kan höja och sänka den, glider på järnstängerna. Var hör den hemma?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Liten mystisk stol.
Collapse
X
-
Nej, jag tror de hör ihop från början. Kan inte hitta några som helst tecken på att stolen skulle haft några ben. Ser rätt ut med patinan också. Däremot har den varit grön eller mörkgrön, innan den fick den nuvarande färgen, någon slags ådringsmålning.
Det som talar för skola är att man kan höja och sänka sitsen. Det ville man såklart kunna i takt med att kidsen sköt i höjden.
Comment
-
Hej.Ursprungligen postat av Kecke Visa inläggRygg och sits kommer ju från en vanlig pinnstol så jag tror snarare att det är ett hemmabygge.
En köksstol för den som inte orkar stå vid arbetsbänken kanske.
Jag är i alla fall benägen att hålla med Kecke om att det verkar som ett hemmabygge. De där gröna rören påminner väldigt mycket om de grönmålade järnrör som rörkrökare anväder sig av till värmesystem inte dricksvatten för dom är galvade. Om det nu är ett hemmabygge så blir ju inte stolen sämre för det, den är ju lika kul ändå.
Mvh/Urban
Comment
-
Järnstängerna är inte rör, det är solida stänger. Det är säkert svårt att se på bilden, men underredet är nog inget hemmabygge. Om inte personen i fråga har haft en smärre teknisk verkstad hemma, förstås.
Strunt samma! Det är inte så viktigt. Ville mest kolla om någon skulle känna igen den från något ställe. Tack för era svar!
Comment

Comment