Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Orange Fåtölj funnen i förråd.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Orange Fåtölj funnen i förråd.

Då vi köpte huset hittade vi denna fåtölj.

Min fråga är om det är 70-tal och vem som tillverkade den?

Har inte sett någon liknande tidigare någonstans.

Den har snurr och gungfunktion och är otroligt skön.

Tyvärr så måste vi nog sälja den pga utrymmesbrist.

Tack för att just du tar dig tid med mitt inlägg.
    Bifogade filer

Skön 70-tals fåtölj!!

Jag hade en nästan likadan fåtölj i min studenlägenhet, som jag klädde om. Minns speciellt tejpen som sitter på benställningen, som skall föreställa trä...
    -------------------------------------
    http://upsalaekeby.blogspot.com/

Comment

Ursprungligen postat av Wunderbaum Visa inlägg
      Skön 70-tals fåtölj!!

Jag hade en nästan likadan fåtölj i min studenlägenhet, som jag klädde om. Minns speciellt tejpen som sitter på benställningen, som skall föreställa trä...
      Ja det hade varit snyggare om foten varit svart eller kanske "äkta" trä.

Vilket år hade du den i studentlägenheten? Början, mitten eller slutet på 70?

Comment

Får väl räknas som "slutet" då det var 2001-2004...

Comment

Jag har en nästan exakt likadan i mitt förråd, världens skönaste fåtölj!!! Dessvärre är den rätt sliten men helt klart värd att klä om med tanke på komforten. =)

Nästa gång jag åker dit ska jag kolla om det sitter kvar något märke eller om det finns någon stämpel så kanske vi kan lösa gåtan.

Comment

Ursprungligen postat av tildusette Visa inlägg
            Jag har en nästan exakt likadan i mitt förråd, världens skönaste fåtölj!!! Dessvärre är den rätt sliten men helt klart värd att klä om med tanke på komforten. =)

Nästa gång jag åker dit ska jag kolla om det sitter kvar något märke eller om det finns någon stämpel så kanske vi kan lösa gåtan.
            Du behöver ej besvära dig med att titta, jag har nu sålt den på Blocket för 1200kr. Vi fick ej plats med den någonstans....så nu pryder den en plats i Umeå.

Comment

Ursprungligen postat av Östhen Visa inlägg
              Du behöver ej besvära dig med att titta, jag har nu sålt den på Blocket för 1200kr. Vi fick ej plats med den någonstans....så nu pryder den en plats i Umeå.
              1200 kr....vill minnas att jag gav 40 kr för min när det begav sig

Jaja, när räntan går ner så går priserna upp, eller hur är det dom säger...

Comment

ser ut att vara en DUX fotölj 60-70 tal
                behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Working...
                X