Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bröderna Andersson

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Bröderna Andersson

Hej

Har köpt en fåtölj och soffa märkt Bröderna Andersson. Jag undrar om det finns någon som vet lite mer om denna serie. Vem som designat och när den kan vara gjord (60-tal?) Skulle även vilja veta om de har något värde,
    Jag funderar nämligen att lämna in dom på en renovering som enligt möbeltapetseraren skulle kosta 10.000 kr, är det värt att lägga ner denna summa på dessa möbler?

Mvh
    Dan
    Bifogade filer

Ser lite småkuliga ut, är det regeringen som kommit fram till att en omklädning är nödvändig. Har du gott om kulor så är väl omklädning en "välgärning" för fosterlandet.

Comment

Nej då har inte gott om kulor

Men soffan har dessvärre lite slitage som gått igenom tyget, och så är både soffan och fåtöljen lite fläckiga, kanske kan gå bort med något undermedel... Annars så hade jag ju helst haft kvar dom i originalskicket, naturligtvis. Vi får se ...

Inga förslag annars på ursprung? Skrev ett vänligt e-brev till Bröderna Andersson men inte fått något svar därifrån, tyvärr.

Comment

Den korta brännvdden på obj. har nog piffat till stolen ytterligare utseendemässigt skulle jag tro. Är det något rödaktigt träslag? Ser inte riktigt ut som teak.

Comment

Ursprungligen postat av 766
          Den korta brännvdden på obj. har nog piffat till stolen ytterligare utseendemässigt skulle jag tro. Är det något rödaktigt träslag? Ser inte riktigt ut som teak.
          Det är nog lite rödare nyans på bilden än i verklighten, sorry. Är ingen expert men jag tror det är teak, skulle vara det enligt möbeltapetsören som sett några bilder ...

Comment

Här är en bild på soffan
            Bifogade filer

Comment

Fråga 1 man bör ställa sig.: Är de bekväma och sköna att sitta i? Kommer de bli använda eller bara stående.

Använd dem som de är ett tag så märker ni om ni gillar dem (kanske med ett lakan på sitsen om ni tycker det känns ofräscht). Och om ni bestämmer er för att klä om dem så tycker inte jag att 10.000 låter mycket. Jämför priserna på andra soffor (som ni skulle behöva köpa istället).

Comment

Working...
              X