Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Fynd på vinden? - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fynd på vinden?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fynd på vinden?

Den här stolen stod på vinden när vi köpte vårt hus. Nått att ha?
    Bifogade filer

Det ser ut som Yngve Ekströms Lamino. Om det är något att ha är nog bäst att utröna själv. De är snygga, men inte så sköna att sitta i, tycker jag som är över meddellängd.

Comment

Tror också att det är en Lamino ( titta under, det brukar stå Yngve Ekström där) så finns det en fotpall till, då kan den bli skön till oss långskånkar Annars är den inte så bekväm, kompisen har en i sin sommarstuga och man blir lite ledbruten av att sitta och titta på TV i den.
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Absolut en Lamino. Jättesköna tycker jag som är 1.84.
        I fint skick sticker en sån där fåtölj iväg till en 3000 kr på auktion. Kanske mer.
        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
        Konfucius

Comment

Utsågs väl till århundradets möbel, eller nå't sådant häromåret. Säljer som smör hos Lammhults.
          "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
          Konfucius

Comment

Laminon har diskuterats tidigare på forumet:
            Konfucius

Comment

Armstöden ser inte likadana ut som på Laminon. Det verkar som om dat funnits en kudde på nackstödet. Det sitter nämligen två knoppar där bak.

Comment

Det ska vara en nackkudde till denna modell.
                Armstöden kan variera något över tiden, modellen har ju varit i produktion i över 50 år.
                Konfucius

Comment

Det står siffran 4 på armstöden och 13 på ryggen. Skinnet är ganska slitet och den är inte så bekväm att sitta i. Det känns som om man halkar ur stolen helt enkelt. Någon fotpall hade dom inte lämnat.
                  Bifogade filer

Comment

Jag tror inte det är en Lamino. Känner inte igen den när jag letat på Laminostolar. kan det vara nogon ikea stol?

Comment

Du behöver inte tvivla. Det ÄR en Lamino. Modellen med blankt skinn är inte så vanlig och tillverkas inte längre.
                      Konfucius

Comment

Yngve Ekströms föregångare till Lamino. Namnet "kurva x" om jag inte missminner mig. Har själv en likadan och skillnaden är även att skruvarna är spårskruv och inte insex som i de senare. Gjordes även i lammskinn. Min väntar på omklädning.

Comment

Working...
                        X