Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isamu Nogushi

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Isamu Nogushi

Det här var en ny bekantskap för mig:

Hittade lampan på Tonys blogg http://50till70.blogspot.com/.

Kände inte alls till vare sig lampan eller designern.
    I mitt grumliga minne ser jag nu massor av dessa lampor som jag nonchalerat på loppisar. Hur ser man skillnad på dessa orginal och den uppsjö av kopior som finns? Någon som vet?

Här finns fler lampor:

Last edited by Ballonggreven; 2008-06-22, 09:10.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Hej, kul att du upptäckt Noguchi! Klipper in ett svar från sidan du länkade till:

Q: How do I recognize a genuine Akari Light Sculpture?
    A: A genuine model will have a stamped red sun and half moon with Japan written under the symbol on the shade. Next to the symbol will be the signature I. Noguchi.

Noguchi är nog mest känd för detta bord, som även detta kopieras friskt:
    Bifogade filer

Comment

Tack för infon Tony.

Sådana där bord har jag i alla fall aldrig haft tillfälle att nonchalera.
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

Comment

när det gäller lampor så kan det gå att se på lamphållaren om den är nytillverkning eller ej om man ser en lampa man gillar och tror det är tex 50-70 tal får man helt enkelt försöka komma åt lamphållaren och i regel sitter en S märkning och rekomenderad styrka på lampa tex 60w på en klisterlapp på lamphållaren en del taklampor sitter det även i plastkåpan mot taket om den inte blivit utbytt har suttit framför tv,n och renoverat många lampor. tillägg det här med märkning gäller bara för dom lampor som är sålda i svenska butiker direkt import lampor från 50-70 talet vet jag inget om märkning alls
        Last edited by harley; 2008-06-23, 12:50.
        behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Working...
        X