Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Plafond med trevlig proveniens

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Fick svar idag från British Museum.........Frågan är skickad till V and A Museum,så följetången fortsätter......Vi får se om turen står oss bi !

Thank you for your email.

Please contact the Victoria and Albert Museum for more information about your query. The British Museum does not cover that part of history and is enable to help.

Regards

Laure
    Information
    Telephone ++ 44 (0)20 7323 8299
    Facsimile ++ 44 (0)20 7323 8616
    Email information@britishmuseum.org

Comment

Det är Wellington utan tvivel. Det gäller kriget mellan Frankrike och England. Där var visst en kille som hette Nappe även inblandad. I London restes Wellington Arch och Marble Arch till Wellingtons ära efter att han definitivt knäckt Nappe i Waterloo.

Comment

Vad ytterst trevligt att få veta att The Marble Arch är tillägnad honom,Där har man promenerat många gånger,när kärleken var ny.........Vill minnas att just Marble Arch är början på Oxford Street,där man spenderat många pund i Selfridges varuhus och alla trevliga pubar på alla tvärgator.Har jag inte helt fel så ligger Speakers' Corner i krokarna av Marble Arch,där vem som hels kan ställa sig på podiet och ge sin syn på kungahus,politik,priset på en paint beer.Som är väldigt viktig idag,har jag läst.

Däremot har jag aldrig varit vid Wellington Arch,det måste jag göra snarast.Tyvärr endast via nätet.....Ska bli intressant !

Sedan får vi vänta och se om Victoria and Albert Museum hör av sig,det lär ju ta sin tid.

Bästa hälsningar

Comment

Fortfarande inget svar ............

Fortfarande inget svar från Victoria and Albert Museum.Får väl söka andra vägar......Som den står nu,samlar den bara damm.Kanske Tradera ? ? ?

Bästa hälsningar.

Comment

Laga den med rispapper är nog ett bra förslag, annars fortsätter den att spricka skulle jag tro. rispapper håller ju som bekant länge och går att infärga så att det nästan inte syns.
            Har du haft kontakt med något museum som kan detta med konservering bättre?
            Jag skulle börja där.
            Lycka till med denna häftiga plafond.

Norrland

Comment

Working...
            X