Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hans Arnold

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

allra käraste syster var min favoritbok tillsammans med den gyllene prinsen =)) nu blir jag nostalgisk
    livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

En Arnold till.
      Bifogade filer

Comment

Oj! Det var minsann länge sedan någon skrev här. Kanske är det helt ointressant då att jag skriver något i ämnet men jag gör det i alla fall.

Jag gillar också Arnold. Jag har i min ägo 2 tavlor, autograf samt några böcker som är illustrerade av Hans. Undrar vad en tavla kan inbringa om man skulle vilja sälja? Någon som gjort någon affär i ämnet?

Comment

Ursprungligen postat av Megasen Visa inlägg
          Oj! Det var minsann länge sedan någon skrev här. Kanske är det helt ointressant då att jag skriver något i ämnet men jag gör det i alla fall.

Jag gillar också Arnold. Jag har i min ägo 2 tavlor, autograf samt några böcker som är illustrerade av Hans. Undrar vad en tavla kan inbringa om man skulle vilja sälja? Någon som gjort någon affär i ämnet?
          Kul att tråden poppade upp för jag har varit här länge nu men har massor outforskat.

Jag samlade på bilderna ur Veckorevyn (Fast jag mindes inte att det var den och vet ej alls hur jag kom över bilderna...). Och dålig som jag är på att städa, har jag kvar dem! Många har suttit på väggar i de många uthyrningsrum jag bott i. Alltid någon tröst, även om en del var rätt skrämmande att ha ovanför sängen. Jag minns t ex en man, som under en träff förvandlades till en orm och kramade ihjäl den stackars kvinnan...

Comment

Hallå Arnoldvänner,
            Det finns trydligen många. Jag råkar vara en med några kopplingar till Hans, dels bor vi grannar i Gamla Stan, hälsar alltid artigt och pratar en stund, dels har jag anlitat Hans som illustratör och desssutom var min faster ansvarig för följetångerna (heter det så?) i VeckoRevyn under 60-talet och några decennier framöver. Hon lever.

Vad vill ni veta? Jag söker gärna upp Hans, man borde kanske köpa några fina original.
            So long...

Comment

Ett av mina allra första möten med Hans Arnold var "ABBA Greatest Hits-konvolutet. Ett uppvikbart album med ett monster i Agnetas mage. Någon mer än jag som minns?

Comment

Hans Arnold var min första Idol jag kunde sitta i timmar och titta på hans illustrationer med stor beundran.

Comment

Hallå, visst minns jag skivomslaget, min annonsbyrå gjorde alla konvolut åt Mertonome under många år (Stig Söderqvist) så vi hängde med ganska väl. Dock inga för Polar, undrar om inte Air Music hade ett finger med i spelet. So long...

Comment

Working...
                  X