Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tavlor från Myrorna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Max Walter Svanberg heter mannen bakom din tavl, Samlartrollet. Här är en informativ länk:
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

    Comment


    • #17
      Tack för den informationen. Tavlan är inte min dock utan hängde på en loppis. Kanske värt 100-lappen de skulle ha om den finns kvar. Man kan ju hänga den i tvättstugan
      Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

      Comment


      • #18
        Konstnären heter Carl Gustaf Magnus Franklin född 19010101 i Ekerö stockholms län,
        Han dog den14/4 1986 i Ödeshög. Vill du veta mer ?

        Comment


        • #19
          Första tavlan..e det inte den där textilkonstnären som gjort tomteparaden??

          Comment


          • #20
            Ursprungligen postat av engelsson Visa inlägg
            Första tavlan..e det inte den där textilkonstnären som gjort tomteparaden??
            Jo, det skulle jag nog säga. Hon har gjort flera tavlor, har jag sett.

            Comment


            • #21
              Är det bara jag eller är damens hud på sista tavlan rosa? :S Mysko färgval men för övrigt är tavlorna riktigt fina

              Comment


              • #22
                Nog är hon grisskär, men det kanske är för att balansera upp de övriga mysko färgerna i bilden. Sen kanske hon är av ljusskygg engelsk börd, dvs inte van att visa sig ute i solen. Solbadande var väl ingen större hit på 40-talet?

                Svar: Jodå. 1946 kom bl.a. bikinin som vi kan läsa om här...

                Comment


                • #23
                  Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
                  En till undran. Känner någon till C H Franklin? Strängnäs 1937... Tycker ni det finns någon "röd linje" genom mina fynd. Själv tycker jag de känns rätt lika (förutom Jerrys, då) och jag älskar verkligen det här uttrycket!
                  Hej - det är Carl Gustaf Mikael Franklin - bildkonstnär och illustratör från Strängnäs. Född 1901. Jag har en tusch med honom som visar KOSMOS III - mycket fin!

                  Comment


                  • #24
                    Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
                    En till undran. Känner någon till C H Franklin? Strängnäs 1937... Tycker ni det finns någon "röd linje" genom mina fynd. Själv tycker jag de känns rätt lika (förutom Jerrys, då) och jag älskar verkligen det här uttrycket!
                    Förlåt Carl MAGNUS skall det vara!

                    Comment

                    Working...
                    X