Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gissa på hissade segel....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Gissa på hissade segel....

Hallå Nobe & Co,
    Nu är det er tur att gissa. Vem är konstnären?
    So long... och lycka till på fjärden...
    Bifogade filer

Nja....

Hallå,
    Det här var ointressant. För ordningens skull, här baksidan, om än från en annan målning i samma svit.
    So long....
    Bifogade filer

Comment

Kim det hade jag inte gissat, de akvareller jag sett har varit mycket mer detaljerade men det kanske är skisser

Comment

Hallå Nobe,
        Tack för respons. Visst måste det vara skisser i minimala formatet 70x100 mm. Men just där ligger charmen i många
        konstverk, den spontana, första tanken, bra också om det är tidiga verk, de flesta kreatörer hamnar ju i upprepningens fallgrop.
        Kul också att det är en tjej. På den tiden. Hon förtjänar en gyllene ram.
        So long...jag seglar vidare...
        Bifogade filer

Comment

Kim i det lilla formatet så behöver det inte vara skisser. Damer gillar jag, har en liten samling av Maria Röhl som väntar att bli ramade. Här ett självporträtt av madam 1852
          Bifogade filer

Comment

Ahhh - Anna Palm var den första jag ställde åt sidan.

Comment

Ursprungligen postat av HgF Visa inlägg
              Ja man blev lurad av det lilla formatet och förstoringen

Comment

Ursprungligen postat av nobe Visa inlägg
                Kim i det lilla formatet så behöver det inte vara skisser. Damer gillar jag, har en liten samling av Maria Röhl som väntar att bli ramade. Här ett självporträtt av madam 1852
                Hallå,
                Söt, alltid roligt med självporträtt. Och av en porträttmästarinna, du måste rama genast... so long...

Comment

Ursprungligen postat av HgF Visa inlägg
                  Hallå,
                  Tittar du inte på Antikrundan? Gissade att det skulle vara svårt att gissa, men i brist på spekulationer avstod
                  jag från ledtrådar. Tråden var död... tack för ditt svar och so long...

Comment

Ursprungligen postat av nobe Visa inlägg
                    Namnet Maria Röhl känner jag igen. Hon sägs ha tecknat ett porträtt av marinmålaren Albert Soult Berg.
                    Jag har letat efter den, men inte funnnit.
                    Vilka andra personligheter finns i Din samling?

Förlåt Kim, det skulle ju handla om hissade segel, men i upphetsningen så...

Comment

Tyvärr Gideon Inga namngivna men daterade teckningar fyra teckningar samt fyra i olja alla oramade. Kungl. biblioteket har en stor samling och Ulrika Wingård har dokumenterat

Comment

Working...
                      X