Hallå Nobe,
Tack för respons. Visst måste det vara skisser i minimala formatet 70x100 mm. Men just där ligger charmen i många
konstverk, den spontana, första tanken, bra också om det är tidiga verk, de flesta kreatörer hamnar ju i upprepningens fallgrop.
Kul också att det är en tjej. På den tiden. Hon förtjänar en gyllene ram.
So long...jag seglar vidare...
Kim i det lilla formatet så behöver det inte vara skisser. Damer gillar jag, har en liten samling av Maria Röhl som väntar att bli ramade. Här ett självporträtt av madam 1852
Kim i det lilla formatet så behöver det inte vara skisser. Damer gillar jag, har en liten samling av Maria Röhl som väntar att bli ramade. Här ett självporträtt av madam 1852
Hallå,
Söt, alltid roligt med självporträtt. Och av en porträttmästarinna, du måste rama genast... so long...
Ahhh - Anna Palm var den första jag ställde åt sidan.
Hallå,
Tittar du inte på Antikrundan? Gissade att det skulle vara svårt att gissa, men i brist på spekulationer avstod
jag från ledtrådar. Tråden var död... tack för ditt svar och so long...
Kim i det lilla formatet så behöver det inte vara skisser. Damer gillar jag, har en liten samling av Maria Röhl som väntar att bli ramade. Här ett självporträtt av madam 1852
Namnet Maria Röhl känner jag igen. Hon sägs ha tecknat ett porträtt av marinmålaren Albert Soult Berg.
Jag har letat efter den, men inte funnnit.
Vilka andra personligheter finns i Din samling?
Förlåt Kim, det skulle ju handla om hissade segel, men i upphetsningen så...
Tyvärr Gideon Inga namngivna men daterade teckningar fyra teckningar samt fyra i olja alla oramade. Kungl. biblioteket har en stor samling och Ulrika Wingård har dokumenterat
Comment