Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Signatur
Collapse
X
-
-
Tack Mr för upplysningen!Ursprungligen postat av Mr. Visa inläggÄr ganska säker på att du har en teckning (eller litografi?) av skåningen Hjalmar Asp. Han var tillsammans med Emil Johansson-Thor och Ernst Norlind en av dem som återupplivade litografin som konstform i början av 1900-talet. En fin bild tycker jag
Har nu läst om Hjalmar Asp på nätet och tittat på några andra av hans konstverk. Sannolikt är även min kotavla ett av hans verk!
Svårbedömt om det är en teckning eller litografi?
Så tack än en gång för hjälpen! Trevligt att få veta detta när man blivit så förtjust i en liten fin tavla på loppis!
Comment
Comment