Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Signatur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Signatur

    Kan någon tyda signaturen på denna teckning? Funnen i Malmö/SKåne.

    Click image for larger version

Name:	hela.jpg
Views:	2
Size:	101,5 KB
ID:	658253Click image for larger version

Name:	Signatur Ko-tavla 1.jpg
Views:	2
Size:	119,1 KB
ID:	658254Click image for larger version

Name:	Signatur Ko-tavla 3.jpg
Views:	2
Size:	33,2 KB
ID:	658255

  • #2
    Är ganska säker på att du har en teckning (eller litografi?) av skåningen Hjalmar Asp. Han var tillsammans med Emil Johansson-Thor och Ernst Norlind en av dem som återupplivade litografin som konstform i början av 1900-talet. En fin bild tycker jag
    Last edited by Mr.; 2013-06-30, 08:23.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Mr. Visa inlägg
      Är ganska säker på att du har en teckning (eller litografi?) av skåningen Hjalmar Asp. Han var tillsammans med Emil Johansson-Thor och Ernst Norlind en av dem som återupplivade litografin som konstform i början av 1900-talet. En fin bild tycker jag
      Tack Mr för upplysningen!
      Har nu läst om Hjalmar Asp på nätet och tittat på några andra av hans konstverk. Sannolikt är även min kotavla ett av hans verk!
      Svårbedömt om det är en teckning eller litografi?

      Så tack än en gång för hjälpen! Trevligt att få veta detta när man blivit så förtjust i en liten fin tavla på loppis!

      Comment

      Working...
      X