Ursprungligen postat av Maria
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vas Palm Mölle
Collapse
X
-
-
Elefanten är väl vanligast....Ursprungligen postat av Staffordshire Visa inläggKaninen är tillverkad av Rolf Palm. Jag har sett den ett fåtal gånger på Tradera. Annars har jag bara sett noshörningen, inga andra djur av Rolf Palm vad jag vet??
Comment
-
Visst ja! Jag glömde elefanten!Ursprungligen postat av jani Visa inläggElefanten är väl vanligast....
Comment
-
Jag vill bump'a tråden lite, hoppas att ingen misstycker.
Jag undrar om man kan läsa lite om Rolf Palm någonstans för jag hittar nämligen nästan ingen information alls på nätet...jag har ju självklart läst hela tråden och tittat på alla bilder men det var längesen den var aktiv och om ni inte har för mycket för er kanske ni hade kunnat tänka er att posta lite nya bilder.
God kvällCollecting everything and nothing!
Comment
-
Alldeles nyligen gavs en liten bok/häfte -32 sidor - om Rolf Palm ut. Den heter Rolf Palm keramiker i Mölle - Minnen berättade för Mats Ferring. Ganska trevlig i all enkelhet. Den är såvitt jag förstår utgiven av Mats Ferring själv. Kostar typ 150 SEK. Ferring bor i Uddevalla och bör väl gå lätt att hitta där.
Annars finns en utställningsskrift från Kulturens i Lund utställning 1986.
Och den utmärkta boken På grund av lera från 1969 av Stellan Olsson. Handlar om Åke Holm, Yngve Blixt, John Andersson, Henning Nilsson och Palm. Den brukar gå att hitta på Bokbörsen.se
Ursprungligen postat av Designpiraten Visa inläggJag vill bump'a tråden lite, hoppas att ingen misstycker.
Jag undrar om man kan läsa lite om Rolf Palm någonstans för jag hittar nämligen nästan ingen information alls på nätet...jag har ju självklart läst hela tråden och tittat på alla bilder men det var längesen den var aktiv och om ni inte har för mycket för er kanske ni hade kunnat tänka er att posta lite nya bilder.
God kvällwww.starkeld.com
Comment
-
Kiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing! Greatly appreciated good sir.
aha......är det du som har starkeld.se......coolt! Jag gillar din sida och din pjäser!
Har du träffat många av herrarna?Last edited by Designpiraten; 2013-03-27, 09:37.Collecting everything and nothing!
Comment
Comment